Pēc mēneša pārtraukuma šonedēļ ar Somijas ralliju atsākas pasaules čempionāts. Situācija kopvērtējumā arī ir gana interesanta, lai komandas šim posmam gatavotos īpaši centīgi, turklāt – tā taču ir Somija, ātrākais un sarežģītākais rallijs visā čempionātā!
Pirmo reizi šosezon pirmie trasē dosies Miko Hirvonens/Jarmo Lehtinens (Ford), kuri par vienu punktu kopvērtējumā apsteidz Sebastjenu Lēbu/Danielu Elenu (Citroen). Somijas ceļos tā gan ir, gan nav priekšrocība. Pirmajam trase ir labākā stāvoklī, taču aizmugurē braucošais pēc riepu pēdām var „nolasīt” gan konkurenta trajektorijas, gan kļūdas. Pirmā starta pozīcija priekšrocību zaudē, ja līst, un tieši to sinoptiķi sola šai nedēļas nogalei, tā kā šobrīd grūti pateikt, vai Miko Hirvonenam būs izdevīgi braukt pirmajam.
„Braukt pirmajam rallija pirmajā dienā nav gluži vieglākā starta pozīcija, taču man būs jātiek ar to galā,” Hirvonens ir noskaņots filozofiski. „Pagājušogad pirmajā rallija dienā zaudēju laiku, braucot tieši tādā pat situācijā, un tam man ir jātiek pāri.” Ja tas viņam izdosies, līderpozīcija pirms otrās dienas būs laba dāvana Hirvonenam viņa 29. dzimšanas dienā, ko viņš atzīmē piektdien.
Arī pagājušā gada Somijas rallija uzvarētājs Sebastjens Lēbs uzskata, ka čempionāts atsākas tieši tagad. Pieckārtējais pasaules čempions pirmo reizi šosezon ir nonācis iedzinēja lomā, tāpēc atkārtot uzvaru Somijā viņam ir īpaši būtiski.
„Es justos daudz labāk, ja mums tagad būtu, piemēram, 20 punktu pārsvars,” godīgi atzīstas Lēbs. „Pagājušogad mēs no Miko atpalikām trīs punktus, šogad atstarpe ir vēl mazāka, un atlikuši vēl tikai četri posmi. Es uzskatu, ka čempionāts tagad atsāksies no jauna un mans vienīgais uzdevums ir uzbrukums.”
Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, kad sezonas nogalē viens pēc otra tika aizvadīti vairāki asfalta ralliji, kuros Lēbam ir neapšaubāmas priekšrocības, šogad no četriem atlikušajiem posmiem tikai viens ir uz asfalta ceļiem – Katalonijas rallijs Spānijā. Somija, Austrālija, Velsa – tie visi ir grants posmi. Tas ļauj paredzēt, ka cīņa ar Hirvonenu Lēbam nebūs viegla...
Savs mērķis Somijā ir arī Peteram Solbergam – lai potenciāli pretendētu uz vietu kādā no komandām, viņam ir jāturpina rādīt labu un stabilu sniegumu, no savas nebūt ne jaunās Citroen Xsara WRC automašīnas „izspiežot” teju vai neiespējamo. Tai pašā laikā Solbergs apzinās, ka cīņa par goda pjedestālu pašreizējā situācijā, kad Lēbs un Hirvonens aizvadīs īstu dueli, nav reālā, un viņa mērķis ir pozīcijas uzreiz aiz godalgoto trijnieka.
„Esmu reālists, un uzskatu, ka ceturtā vai piektā vieta ir labākais, ko mēs te varam sasniegt, ņemot vērā, cik ātri ir daži posmi,” saka Solbergs. „Mēs pamatīgi strādājam, lai uz Somijas ralliju padarītu mūsu mašīnu pēc iespējas ātrāku, īpašu uzmanību pievēršot amortizatoriem un mašīnas augstumam. Mēs cenšamies atrast risinājumus, kas ļautu iekļūt labāko trijniekā, taču uz Somiju tas vēl nebūs izdevies.”
Somijas rallija organizatori arī šogad ir pieturējušies pie mērķa mainīt ātrumposmus, un vairāk kā trešā daļa trases ir mainīta, iekļaujot trīs pilnīgi jaunus ātrumposmus. Šogad distancē nav iekļauts leģendārais Ouninpohja ātrumposms, toties atgriezies Mökkiperä posms, tiesa, ar minītu konfigurāciju.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: mikkohirvonen.com
|