Sestdien, 24. aprīlī "333" trasē pie Rīgas tiks dots starts Latvijas vasaras autosprinta čempionātam. Paredzams, ka uz starta stāsies aptuveni 50 dalībnieki. Sacensību sākums plkst. 12.
Paveroties ārā pa logu, liekas nedaudz neticami, ka jau rīt, 24. aprīlī "333" trasē sākas Latvijas vasaras autosprinta čempionāts. Krusa, slapjš sniegs, lietus un temperatūra tikai nedaudz virs nulles sinoptiķu prognozēs sola padarīt rītdienas sacensības par nopietnu pārbaudījumu dalībniekiem. Viens no lielākajiem galvas lauzīšanas objektiem – pareiza riepu izvēle. Sacensības šādos laika apstākļos allaž ir bagātas ar negaidītiem pavērsieniem, tāpēc skatītājiem (ieejas maksa 1 Ls) ir garantēta aizraujoša cīņa un sportistu automašīnu izslīdēšanas trasē. Dalībniekiem uz sacensībām jāierodas no plkst. 9 līdz 11., kad notiks dokumentu pārbaude un tehniskā komisija. Ja kāds brauktgribētājs vēl nav paspējis piereģistrēties, to vēl ir iespējams izdarīt rīt no rīta. Sacīkšu starts plānots plkst. 12.
1800 klasē pērn čempiona laurus plūca Ģirts Daugaviņš ("Honda CRX"). Diemžēl izskatās, ka šosezon Daugaviņš neaizstāvēs titulu, jo galveno uzsvaru plāno likt uz Baltijas čempionātu autošosejā. Tomēr vismaz atsevišķos posmos, vismaz Biķerniekos noteikti, čempionu trasē redzēsim. Starts rītdienas sacīkstēs, visticamāk, izpaliks, jo vēl rit pēdējie tehnikas sagatavošanas darbi. Šobrīd izskatās, ka galvenie sāncenši cīņā par pirmo vietu varētu būt 2008. gada čempions un 2009. gada vicečempions Jānis Skujiņš ("BMW 318 is") un bronzas laureāts Imants Firsts ("Toyota Corolla").
Tehnikas sagatavošanas darbus vēl turpina 2500 klases divkārtējais čempions Mareks Matvejevs, tomēr sola sestdien stāties uz starta. Mareks startēs ar pērn izmantoto "Opel Corsa". Dalībnieku pieteikumu saraksts liecina, ka šosezon no iepriekšējā gada "top" 6 brauks tikai divi sportisti. Tas paver iespēju par godalgotajām vietām pacīnīties tiem braucēji, kuri līdz šim nav bijuši tik veiksmīgi. Neapšaubāms favorīts ir Matvejevs. Viens no viņa mērķiem ir izpildīt LAF kritēriju sporta meistara nosaukuma saņemšanai - piecu gadu laikā četras reizes jākļūst par čempionu kādās no LAF Standarta automobiļu komisijas (SAK) rīkotajām sacensībām.
Apņēmības pilns aizstāvēt pērn izcīnīto titulu 2500+ klasē ir Ints Jeršovs. Pirms jaunās sezonas sportists lielu vērību ir pievērsis daudz pieredzējušās "Subaru Impreza" vizuālā tēla sakopšanai, atzīstot, ka tehniskajā ziņā automašīna ir augstā līmenī. Vaicāts par mērķiem šosezon, Jeršovs bija lakonisks: "Jābrauc, tad jau redzēs". Un, ko redzēt, tiešām būs, jo savi argumenti noteikti būs 2009. gada vicečempionam Aināram Eikertam ("Mitsubishi EVO VIII"), Aivaram Ezeriņam ("Subaru Impreza"), Uģim Geidem ("Mitsubishi EVO") un Andrim Slavam, kurš pieteikumā norādījis, ka gatavojas startēt ar "Mitsubishi EVO X". Pieteikuma sarakstā atrodams arī valsts prezidenta dēla Kārļa Zatlera vārds ("Subaru Impreza"). Līdz šim Zatlera lielākais panākums autosportā ir bronzas medaļa rallijsprinta čempionātā "Road" klasē. Lielu atsaucību guvusi "Street" ieskaite, kurā šogad ieviests dalījums atkarībā no dzinēja tilpuma. "Street" kategorijā tiks vērtēti tikai ar ielas riepām braucošo dalībnieku rezultāti.
Arī šogad vasaras sprinta rīkotāji turpina sadarbību ar "Kumho" riepu piegādātajiem un sacensību dalībniekiem tiek piedāvāta īpaša cena. Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji 2010. gada sezonā: "Point Transaction Systems", "SS.lv", "Tehniskaisveikals.lv", "Auto24.lv", "Autodekor.lv", "Baltikums apdrošināšana", "Fixbox". Informatīvais atbalsts no žurnāla "AutoEuro", "iAuto.lv", "jauniauto.lv", "nightlife.lv", "burnout.lv".
Visa informācija par Latvijas vasaras autosprinta čempionātu pieejama www.vasarassprints.lv.
LAF Standartauto komisijas preses dienests Foto: go4speed.lv
|