Pagājušos sestdien, 27. augustā, pozitīvā gaisotnē risinājās SABI organizētā “Pirmā cīņa”, kurā treniņu režīmā savā starpā sacentās dragreisa, drifta un sprinta (Superlap) piloti. Lielākā uzmanība tika pievērsta driftam, kur uz starta bija visu trīs klašu - Street, ProAm un PRO - braucēji.
Pārsteigums bija salīdzinoši nelielais dalībnieku skaits - 12 dragreisā, 16 sprintā un 14 driftā. No vienas puses mazāka spriedze, no otras puses katrs braucējs varēja aizvadīt ilgākus treniņus un pasākums nekavējās.
No PRO drifteriem trasē sestdien devās Edgars Mūrnieks, Roberts Rode un Gatis Lapāns. Finālbraucienos gan piedalījās vien Mūrnieks, jo Rodem treniņu laikā dzinēja defekts, savukārt Lapāns bija uzaicināts kā instruktors un drift taxi pilots.
Jāatzīmē, ka pasākums neiztika bez avārījām - pret betona sienu savus auto apskādēja gan pagājušā Latvijas drifta kausa posma Street uzvarētājs Rihards Millers, gan arī Zigmārs Babris, kurš, neraugoties uz to, aizcīnījās līdz ceturtdaļfinālam.
Vienīgajam PRO pilotam un sacensību favorītam Mūrniekam cīnīties par uzvaru liedza tehnisks defekts, kas viņu piemeklēja braucienā pret dobelnieku Arvi Regutu. Reguts uzvarēja ne vien Mūrnieku, bet arī ProAm līderi Raivo Dripi, tādējādi iekļūstot treniņa finālā.
Tur viņu gaidīja Kaspars Mamons, kurš arī Latvijas drifta kausā ir tiešais Reguta konkurents. Abi aizvadīja līdzvērtīgus braucienus, tādēļ uzvarētāja noteikšanai bija nepieciešams pārbrauciens. Tajā pārāks tomēr izrādījās Reguts, kuram šī ir pirmā uzvara kādā drifta pasākumā.
“Bija interesanti, sanāca gan treniņi, gan sacensību,” tā par SABI pasākumu drifta uzvarētājs Arvis Reguts. Arvis portālam atklāja interesantu faktu, ka pirms fināla pārbrauciena ar Mamonu esot apmainījušies riepām.
“Pirmās cīņas” lielākais pārsteigums bija ceturtās vietas ieguvējs Artūrs Klimkāns, kurš brauca ar reto Nissan Skyline. Kā viņš atzīst portālam, tad pirms pasākuma trasē bija bijis vien divas reizes un nebija pārliecināts par savām prasmēm trasē. Jāatzīmē, ka viņš ir viens no “Jap-Factory” klana, tādējādi mazajā finālā par trešo vietu tikās ar komandas biedru Raivo Dripi. Raivo gan lika lietā visu savu pieredzi un bez grūtībām pieveica jauno censoni.
Sprintā jeb Superlap ieskaitē pārliecinoši ātrākais izrādījās supersprinta pilots Mareks Žukurs, kurš gan trasē devās nevis ar supersprinta Audi, bet gan ielas auto Mitsubishi Lancer Evo 9. Tuvākais viņa sekotājs bija Edgars Eriņš ar Lotus Elise, kurš Superlap uzvarēja RWD klasi, savukārt dragreisā bija pirmais 8,5 sekunžu klasē.
Dragreisā paši ātrākie izrādījās slavenās “Armetas” Audi kupejas ar Aldi Vārpsalieti un Igoru Detkovu pie stūres. Ātrāks šoreiz Vārpsalietis, kurš tehnisku iemeslu dēļ gan nav manāms oficiālajos Latvijas dragreisa čempionāta posmos.
Praktiski visi aptaujātie braucēji pozitīvi izteicās par SABI pasākumu, cerot, ka pirmajai cīņai sekos arī otrā un trešā, jo par simbolisko piecu latu dalības maksu braucēji varēja gan patrenēties, gan arī sacensties viens ar otru.
Artūrs Virbulis
Foto: go4speed.lv
|