Pēc Latvijas rallijsprinta čempionāta pēdējā posma iepriekšējā sezonā "Kurzeme 2009" aizritējuši vairāk nekā četri mēneši. Pa šo laiku notikusi Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) Standarta automašīnu komisijas (SAK) pilnsapulce, krāšņā ballē "Minhauzena Undā" Saulkrastos apbalvoti 2009. gada sezonas laureāti, nosvinēti Ziemassvētki un sagaidīts Jaunais gads. Tas nozīmē, ka klāt jaunā rallijsprinta sezona ar jaunām vēsmām. 2010. gada rallijsprinta čempionāta kalendārā atrodami septiņi posmi. Plānots, ka četri posmi risināsies kopā ar rallija čempionātu – "Sarma 2010" Gulbenes rajonā, "Madona 2010", "Kurzeme 2010" Liepājā un "Latvija 2010" (visticamāk – Kuldīgā). Pērn pionieru loma tika "Kurzemes" rīkotājiem, kuri pirmie centās apvienot ralliju un rallijsprintu vienā pasākumā. Viedokļi par eksperimentu dalījās, tomēr, ņemot vērā sarukušo dalībnieku abos čempionātos, posmu apvienošana ir veids, kā izdzīvot un pārciest nelabvēlīgo ekonomisko situāciju valstī. Vēl rallijsprinta čempionāta kalendārā iekļauti "Kalnamuiža 2010" Kurzemes pusē un "Gulbis 2010" Gulbenē. Bet čempionāta pirmais posms rallijsprints "Ērgļi 2010" jau pēc pusotras nedēļas, 17. janvārī tiks aizvadīts Ērgļu apkārtnē. 2009. gadā "Ērgļi" debitēja rallijsprintā un braucēju un līdzjutēju atmiņās palikuši kā lieliskas ziemas sacensības interesantā trasē. Arī šosezon sacīkšu distanci plānos pieredzējušais ralliju organizators Juris Aperāns sadarbībā ar Ērgļu novada domi, SIA "Saulesserviss", SIA "Elbra" un SIA "Reklāmas Centrs". Sniega segas biezums un sinoptiķu prognozes liecina, ka arī šogad Ērgļos gaidāmas īstas ziemas sacīkstes. Rīkotāji sportistiem sagatavojuši trīs ātrumposmus, kurus būs jāveic divas reizes. Viens no "dopiem" (ar slaveno tramplīnu) virzīsies pa pērn izmantoto ceļu, bet pretējā virzienā. Pārējie divi ātrumposmi ir jauni, tikai vienam atkārtojas neliela daļa no pērn izmantotās trases. "Dopu" garums – seši, septiņi kilometri. Iepazīšanās ar trasi notiks sestdien, bet rallijsprinta plānotais starts 17. janvārī plkst. 9.35 "Road" klasei un plkst. 10 sporta automašīnām.
Interesanti, ka par sacensību dalībnieku var kļūt ikviens autobraucējs – "Road" klasē, kas distanci veic pēc regularitātes principa, var piedalīties ar standarta automašīnām. Arī dalības maksa "Road" grupā dalībnieku piesaistīšanas nolūkā samazināta līdz 60 LVL. "Road" klases braucēji, kuriem sacensību norises vietā jāierodas tikai svētdien no rīta, ar organizatoru noteiktu vidējo ātrumu veiks to pašu distanci, ko sporta grupu pārstāvji. Šosezon mazāka dalības maksa, salīdzinot ar citām sporta automašīnu ieskaites grupām, tiks piemērota arī 1600 klases dalībniekiem. Perspektīvā šajā grupā tiek plānots samazināt atļauto automašīnas pārbūves apjomu, tādējādi samazinot izmaksas un piesaistot jaunos braucējus. Atgādināsim, ka reģistrēšanās rallijsprintam "Ērgļi" turpinās līdz pirmdienai.
Šķiet, jau tradicionāli SAK sapulcēs viens no visvairāk apspriežamajiem jautājumiem pirms jaunās sezonas bija par ziemas sporta riepu ("zāģu") vai grūti definējamās treniņriepas (šaurā sporta riepa ar aptuveni 240 2-3 mm radzēm) atļaušanu, vai līdz šim izmantoto ielas riepu atstāšanu. Aptuveni vienāds atbalstītāju skaits bija katram no variantiem un, ņemot vērā ekonomiskās krīzes sekas un neskaidro situāciju ar ziemas sporta riepām visā pasaules autosportā, tika pieņemts lēmums neko nemainīt – arī šosezon drīkstēs izmantot tikai Ceļu satiksmes noteikumiem atbilstošas riepas ar maksimālo radžu garumu 2 mm. Sākot ar 2010. Gada sezonu sportistiem būs jāizmanto drošības aprīkojums ar spēka esošu homologāciju. Interesanti, ka par šāda lēmuma pieņemšanu, izslēdzot iespēju lietot novecojušu ekipējumu, iestājās arī aktīvāko rallijsprinta braucēju grupa, kura piedalījās SAK sapulcēs. Čempionāta statuss jau ierasti piešķirts piecām ieskaites grupām – 1600, 1600+, 4WD, 4WD+ un "Road". Pirmoreiz kausa izcīņas statuss ticis 2WD Open un 4WD Open grupām (automašīnām, kuras neatbilst rallijsprinta noteikumiem). Saglabāta arī "Klasikas kausa" ieskaite aizmugures piedziņas automašīnām. Paaugstināta "Junioru kausa" dalībnieku vecuma robeža – šajā kategorijā turpmāk ietilps piloti, kuri dzimuši 1985. gadā vai vēlāk. Samazinoties dalībnieku skaitam, mainīta punktu piešķiršanas sistēma. Tiks izmantota līdz šim rallija čempionātā pielietotā punktu sistēma, kas paredz ieskaites punktus astoņiem labākajiem (1.v. – 11 p, 2.v. – 8 p, 3.v. – 6 p, 4.v. – 5 p, … 8.v. – 1 p). Čempionāta un kausa kopvērtējuma rezultātu noteiks ekipāžas izcīnīto punktu summa visos notikušajos posmos mīnus viena sliktākā posma rezultāts (jā kādā no posmiem ekipāža nav startējusi vai ir izslēgta, tas tiek uzskatīts par sliktāko rezultātu). Ja kādu iemeslu dēļ notiks tikai pieci vai seši posmi, kopvērtējuma rezultātu noteiks visos posmos izcīnītā punktu summa.
Diemžēl, šobrīd ir grūti prognozēt, kuras ekipāžas iesaistīsies cīņā par čempionāta godalgotajām vietām. Daudzi sportisti vēl nav tikuši skaidrībā par saviem šīs sezonas plāniem, daudzās garāžās vēl rit drudžaini tehnikas sagatavošanas darbi, ir ekipāžas, kuras jau izlēmušas par savu nestartēšanu. Šobrīd rallijsprinta "Ērgļi 2010" pieteikumu sarakstā atrodamas 17 ekipāžas, taču tiek prognozēts, ka to skaits pieaugs līdz 40-50.
Plašāka informācija par rallijsprintu "Ērgļi 2010" pieejama
www.autosport.lv un
www.laf.lvLatvijas 2010. gada rallijsprinta čempionāta kalendārsNr. Datums Nosaukums Norises vieta
1. 16.01.-17.01. "Ērgļi 2010" Madonas rajons
2. 13.02.-14.02. "Sarma 2010" Gulbenes rajons
3. 01.05.-02.05. "Kalnamuiža 2010" Sieksāte
4. 05.06.-06.06. "Madona 2010" Madonas rajons
5. 07.08.-08.08. "Gulbis 2010" Gulbenes rajons
6. 27.08.-29.08. "Kurzeme 2010" Liepāja
7. 25.09.-26.09. "Latvija 2010"