Jordānijas rallija servisa parkā sākusies rosība pirms gaidāmajām sacensībām – ekipāžas pabeigušas trases pierakstu, gatavojas pārbaudes ātrumposmam, komandas iekārto servisa vietas.
Jordānijas rallijs būs ne tikai pasaules, bet arī Vidējo Austrumu čempionāta posms, un tas pozitīvi ietekmē dalībnieku skaitu – pirmo reizi WRC sacensībās uz starta stāsies 10 Super 2000 klases automašīnas. Kopumā Jordānijas rallijam pieteikušās 65 ekipāžas, ieskaitot 17 gadus veco igauni Karlu Krūdu, kurš startēs ar priekšpiedziņas Suzuki Swift.
Dalībnieku sarakstā ir arī divas sievietes – katariete Nada Zaidana, kura bez rallija profesionālā līmenī nodarbojas arī ar loka šaušanu, un jordāniete Abira Al-Batihi.
Taču galvenā uzmanība, protams, šai nedēļas nogalē tiks pievērsta Miko Hirvonenam (Ford) un Sebastjenam Lēbam (Citroen), kuri turpinās nosacīto divkauju par punktiem pasaules čempionāta vērtējumā.
Lēbs Jordānijā ieradies ar vienu grants rallija uzvaru kabatā, triumfējot Meksikā, taču atzīst, ka atkārtot šo panākumu nebūs viegli: “”Atrumposmi izlikti tuksneša vidū, orientieru nav un bieži vien mēs braucam “uz aklo”, un ir ļoti viegli uzbraukt kādam akmenim. Stenogramma te ir jāsastāda ļoti precīzi.”
“Šis ir smagākais rallija sezonā trases pieraksta ziņā,” Lēbam piekrīt Hirvonens. “Tas ir ļoti ātrs un ceļa posmi, kuros braukšanas ātrums ir augsts, ir nelieli tramplīni, turklāt pēkšņi var mainīties braukšanas ritms, jo pēc tramplīna seko līkumu sērija. Tuksnesī nav krūmu un koku, ko izmantot kā orientierus, tāpēc stenogrammai ir jābūt ļoti akurātai.”
Gada sākumā Jordāniju piemeklēja spēcīgākās lietusgāzes pēdējo 20 gadu laikā, kas nozīmīgi ietekmēja arī rallija trasi, taču organizatori pielika visas pūles, lai ātrumposmu ceļi tiktu savesti braukšanas kārtībā. Arī pēc dabas kataklizmām trase joprojām ir saglabājusi savu unikālo raksturu, atzīst sportisti.
“Ceļu segums ir ciets un braukšana ir kā pa asfaltu,” saka Miko Hirvonens. “Pirmajā reizē, protams, pa virsu būs irdena grants, tāpēc mašīnas regulējums būs nedaudz mīkstāks, bet otrajā braukšanas reizē auto regulējums būs kā asfalta ceļiem. Jordānijas rallija auto regulējumam jābūt pa vidu starp granti un asfaltu.”
Sacensību intrigas labad jācer, ka Ford izdosies atrast pareizo regulējumu, jo iemeslu, kāpēc viņu mašīnas bija salīdzinoši tik lēnas Meksikas rallijā, komanda esot atradusi un novērsusi.
Tāpat jācer, ka muguras problēmas sadziedējis Kimi Raikonens (Citroen Junior Team), kuram citādi sezonas sākums izvērties ļoti nepatīkams, ar divām izstāšanās reizēm Zviedrijā un Meksikā. Jordānijā viņš beidzot cer nokļūt līdz finišam.
“Man joprojām pietrūkst nobraukto kilometru rallija apstākļos,” atzīst Raikonens. “Vēl ir jāpierod pie Citroen C4 WRC grants ceļos un jāatrod manam stilam piemērotāko braukšanas veidu. Jāskatās, kāda būs atstarpe starp mani un līderiem rallija sākumā, un tad pamazām jācenšas tā samazināt.”
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Ford WRT
|