Portugāles rallija pirmajā dienā pēc veiktiem septiņiem ātrumposmiem LMT rallija komandas ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals PWRC ieskaitē ieņem sesto vietu, bet absolūtajā vērtējumā ir sasnieguši 18. vietu.
Portugāles viltīgie ceļi jau pirmajā sacensību dienā izrādījās pārāk smags pārbaudījums daudziem sportistiem. Iepazīšanās ātrumposmā avarēja un sacensības neturpināja portugālis Bernardo Sūza un čehs Jaromirs Tarabuss, bet piektdienas pirmajā ātrumposmā avarēja un sacensības neturpina PWRC līderis Patriks Sandels, kurš bija uzvarējis abos šī gada pirmajos posmos. Pēc Sandela avārijas līdera godu pārņēma vietējais braucējs Bruno Magalaešs, taču arī viņš izstājās. Arī katarietis Nasers Al-Atija, kurš pēc Magalaeša neveiksmes nonāca klases vadībā, nenoturējās uz ceļa.
Savukārt Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals visus piektdienas ātrumposmus aizvadīja stabili un dienu kā sestie PWRC ieskaitē, nepilnas divas minūtes atpaliekot no sacensību līdera portugāļa Armindo Araužo un nepilnu minūti aiz ceturtās vietas ieguvēja jaunzēlandieša Marka Tapera.
„Sacensības uzsākām ātrāk, nekā Norvēģijas un Kipras rallijus, jo piesardzīgi braukt nevarēja – pārāk liela konkurence, arī sāncenši šādu pat iemeslu dēļ sacensības uzsāka ļoti ātrā tempā. Iespējams, tieši tas ir pamatā tik lielam izstājušos skaitam jau pirmajā dienā,” stāsta Andis Neikšāns. „Dienas otrajā pusē pamainījām amortizatoru regulējumus un bijām pārsteigti, ka šīs izmaiņas deva tik labus rezultātus. Dienas pirmajā pusē vairāk riskējām, tomēr atstatums no līderiem bija lielāks, nekā otrajā pusē, kad pamainījām amortizatoru regulējumus un braucām nedaudz mierīgāk.”
Absolūtajā rallija vērtējumā līderis ir soms Miko Hirvonens (Ford), bet otrajā vietā diezgan negaidīti ir spānis Dani Sordu (Citroen), kurš apsteidz pat savu titulēto komandas biedru Sebastjenu Lēbu. Tiesa, francūzim līdz otrajai vietai pietrūkst tikai triju sekunžu, kas nozīmē, ka sestdien viņam ir visas iespējas pacelties augstāk, un arī Hirvonens ir tikai 18 sekundes tālāk.
„Nav slikti būt vadībā, es rīt darīšu visu, lai šo pozīciju noturētu,” saka Hirvonens. „Es trasē došos pirmais un uz ceļa būs daudz putekļu un grants, līdz ar to braukt būs grūtāk. Es gan nezinu, vai mans pārsvars ir pietiekams, lai šī neērtība mani neietekmētu; uz skatu, ka starta pozīcijai nākamajās divās dienās būs ļoti liela nozīme.”
Neskatoties uz Hirvonena līderpozīciju, Ford komandai Portugāles rallija pirmā diena nebija no priecīgajām – ceturtajā ātrumposmā lielu un smagu avāriju piedzīvoja rallija vadībā esošais Jari-Mati Latvala, kļūdoties ātrā trases posmā un nokūleņojot pa kalna nogāzi. Braucējiem, par laimi, nekas nekaiš, taču automašīna ir iznīcināta, atgriešanās otrajā dienā nenotiks un Ford komanda atkal paliek tikai ar vienu braucēju punktu zonā – nemaz ne tāds sezonas sākums, kādu tā bija iecerējusi, un Latvalam šī sanāca ne pārāk priecīga dzimšanas diena. Ņemot vērā, ka Latvala, no kura šogad tikai gaidīts daudz, avarēja arī Kiprā un arī Īrijā palika bez punktiem, nu jau nedroša izskatās viņa tālākā nākotne Ford komandā...
PWRC rezultāti pēc pirmās dienas: 1. Armindo Araužo/Miguels Ramaljo (Portugāle, Mitsubishi Lancer Evo IX) 1:32.14,7 2. Patriks Flodins/Jērans Bergsteins (Zviedrija, Subaru Impreza N14) +14,9 sek. 3. Eivinds Brinildsens/Denī Žirodē (Norvēģija/Francija, Mitsubishi Lancer Evo IX) +31,8 sek. 4. Marks Tapers/Džefs Džads (Jaunzēlande, Mitsubishi Lancer Evo X) +1:03,3 5. Martins Prokops/Jans Tomaneks (Čehija, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:10,0 6. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (Latvija, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:58,9
Portugāles rallija rezultāti pēc 1. dienas: 1. Miko Hirvonens/Jarmo Lehtinens (Ford) 1:24:12.6 2. Dani Sordo/Marks Marti (Citroen) +15 sek. 3. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Citroen) +18 sek. 4. Markuss Gronholms/Timo Rautiainens +25,9 sek. 5. Peters Solbergs/Fils Milzs +42,2 sek. 6. Sebastjens Ožjērs/Žiljēns Ingrasija (Citron Junior Team) +1:04.0 7. Metjū Vilsons/Skots Martins (Stobart) +1:14.6 8. Jevgeņijs Novikovs/Deils Moskats (Citroen Junior Team) +1:33.7
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: J.Barbars
|