Izpētot Anda Neikšāna izstāšanās iemeslu – dzinēju –, LMT rallija komanda nākusi pie secinājuma, ka defektam pie vainas ir elektronika. Nu latviešiem ir pusotrs mēnesis laika sagādāt jaunu motoru un sagatavoties nākamajam pasaules čempionāta posmam Sardīnijā.
Jau ziņojām, ka izstāšanos Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals piedzīvoja otrās rallija dienas pašā sākumā, vēl pa ceļam uz pirmo ātrumposmu, kad neizturēja viņu Mitsubishi Lancer Evo9 dzinējs.
Pēc pasaules rallija čempionāta noteikumiem sacensību laikā dzinēja maiņa nav atļauta, taču komanda bija apņēmības pilna sestdienas vakarā paveikt nepaveicamo – nomainīt visas dzinēja detaļas un sametināt ar klani caursisto dzinēja bloku, taču, izjaucot cietušo dzinēju, tā bojājumi izrādījās pārāk smagi, kas remontu padarīja par neiespējamu.
„Diemžēl tāds ir autosports – reizēm tehnika mēdz neizturēt. Pirms šī posma dzinēju regulējām pie viena no zināmākajiem auto dzinēja vadības bloku regulētājiem Somijā un bijām pārliecināti, ka viss būs kārtībā. Diemžēl motors neizturēja,” saka Andis Neikšāns. „Tomēr gribu lielu paldies pateikt visai mehāniķu brigādei – viņi bija gatavi strādāt un savest dzinēju braukšanas kārtībā pat tad, kad situācija šķita bezcerīga! Dzinējs ir pilnībā iznīcināts, kas nozīmē, ka nākamajam posmam gatavosim jaunu motoru un mēģināsim atrast vainu, kā dēļ šī izstāšanās notikusi. Jau tagad skaidrs, ka pie vainas ir defekts elektronikā.”
Portugāles rallijs izrādījies gandrīz tikpat smags un tehnikai grūts kā Kipras posms, jo avārijas un izstāšanos piedzīvoja daudzas, arī līderu, ekipāžas.
Nākamās sacīkstes LMT rallija komandai paredzētas 16. un 17. maijā, kad ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons startēs Latvijas čempionāta posmā BTA Rally Talsi. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals jau nedēļu vēlāk piedalīsies pasaules čempionāta posmā Sardīnijā, Itālijā.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: J.Barbars
|