Čehs Jans Kopeckis guvis savu pirmo šāgada uzvaru, triumfējot IRC seriāla ceturtajā posmā, Kanāriju salu rallijā.
Rallija vadībā Kopeckis (Škoda) nonāca, kā jau rakstījām, pēc septītā ātrumposma, kurā riepu pārsita tābrīža līderis Kriss Mīke (Peugeot). Otrās rallija dienas sešos ātrumposmos čehu pilota galvenais uzdevums bija uzmanīt nevis Mīki, bet gan savu komandas biedru Juho Hanninenu, kurš atpalika tikai 13,4 sekundes, turklāt Škoda komanda paziņoja, ka nekādu taktiku nepielietos, ļaujot saviem braucējiem savstarpējā duelī noskaidrot rallija uzvarētāju.
Otro rallija dienu Kopeckis uzsāka ar ātrākā laika uzrādīšanu pirmajā rīta ātrumposmā, pievienojot savam pārsvaram pār Hanninenu vēl vienu sekundi. Nākamajā dopā soms atvinnēja trīs sekundes, pēc tam gan pazaudēja Kopeckim vēl pāris sekundes desmitdaļas. Pēc servisa pārtraukuma abus Škoda pilotus ātrumposmu uzvarētāju godā nomainīja Mīke, bet Kopecka un Hanninena duelis turpinājās, abiem uzrādot ļoti līdzīgus rezultātus. 15. ātrumposma finišā kopvērtējuma rezultāts rādīja, ka Jans Kopeckis uzvarējis Kanāriju salu rallijā ar 9,1 sekundes pārsvaru pār Hanninenu.
„Man ļoti paveicās,” tā savu uzvaru novērtēja Kopeckis. „Četros šāgada rallijos mums bijuši četri dažādi uzvarētāji, kas ir pavisam neticami, un tas uzskatāmi parāda, cik sīva ir cīņa IRC seriālā.”
Pārsteigumu par izcīnīto otro vietu pauda Juho Hanninens, taču viņa izbrīns vairāk bija par paša sniegumu nevis par Mīkes neveiksmi. „Esmu nedaudz pārsteigts, ka paliku otrais, turklāt uzrādot itin labus rezultātus ātrumosmos, jo asfalts nebūt nav mans iecienītākais trases segums,” saka soms. „Astoņi punkti nav peļama lieta, turklāt jau tagad esmu ieguvis vairāk punktu nekā visas pagājušās sezonas laikā.”
Škoda cerības par visa goda pjedestāla iegūšanu šoreiz piepildījās, jo Gajam Vilksam izdevās noturēt trešo pozīciju. Ar uzrādīto rezultātu Vilkss palika diezgan apmierināts, turklāt, ņemot vērā, ka viņš Kanāriju salās startēja ar to pašu auto, ko Dienvidamerikas posmos, kas nesen bija „atpeldējis” no Argentīnas, un komandai nebija pārāk daudz laika to no grants specifikācijas pielāgot uz asfalta.
„Šis mums nebija viegls rallijs,” atzīts britu pilots. „Nedaudz zaudēju laiku pirmajā dienā, kad mēģinājām saprast, kas notiek ar auto, bet otrajā rallija dienā jau braucām līdzīgāk ar līderiem. Zinu, ka es un mana Fabia varam kļūt vēl labāki un varam sasniegt labākus rezultātus. Zinu, ka varu cīnīties pat par uzvaru, noteikti, un tas ir mans mērķis.”
Krisam Mīkem šodien izdevās pakāpties ar divām vietām augstāk un finišēt ceturtajam, kas gan ir vājš mierinājums pilotam, kurš uzvarēja deviņos no 15 rallija ātrumposmiem, taču neveiksmīgi ar piekares skrūvi pārdurtā riepa SS7 atņēma viņam pelnīto uzvaru. Gandrīz pusminūti Mīke atguva otrajā rallija dienā, taču pat trešā vieta viņam objektīvi nebija aizsniedzama, jo no Vilksa viņš atpalika gandrīz 30 sekundes.
Kanārijas rallija rezultāti:
1. Jans Kopeckis/Petrs Starijs (Čehija, Škoda Fabia S2000)2:12:27,4 2. Juho Hanninens/Miko Markula (Somija, Škoda Fabia S2000) +9,1 sek. 3. Gajs Vilkss/Fils Pjū (Lielbritānija, Škoda Fabia S2000) +36,4 sek. 4. Kris Mīke/Pols Neigls (Lielbritānija, Peugeot 207 S2000) +1:05,5 5. Bruno Magalešs/Karloss Magalhešs (Portugāle, Peugeot 207 S2000) +1:17,8 6. Alberto Evija/Alberto Iglesiass (Spānija, Škoda Fabia S2000) +2:25,1
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Škoda IRC
|