Pirmais šāgada pasaules čempionāta posms, Zviedrijas rallijs, bija vēsturisks. Pirmkārt un galvenokārt, ar to, ka iesāka jaunu WRC automašīnu ēru – vadošo komandu rīcībā tagad ir jaunas automašīnas, kas patiešām brīžiem uzvedās kā neiejāti zirgi un sagadāja milzumu aizraujošu brīžu skatītājiem trases malā un pie TV ekrāniem. Cik aizraujoši šie brīži bija pilotiem, ir cits jautājums.
Tāpat kā pirms 12 mēnešiem Zviedrijas rallijā uzvaru svinēja Ford komanda un Miko Hirvonens. Viņa labajam rezultātam ir vairāki objektīvi izskaidrojumi – pirmkārt, mīlestība pret ziemu, otrkārt, veiksmīgāka adaptācija jaunajam auto un treškārt, izdevīgāka starta pozīcija attiecībā uz galveno konkurentu, Sebastjenu Lēbu.
“No tehniskā viedokļa automobilis bija perfekts un man ne reizi nevajadzēja mainīt regulējumus,” teica 30 gadus vecais Hirvonens. “Auto vēl ir jauns, taču es sāku viņu saprast. Mēs mācāmies kopā.”
Turklāt pirmo reizi kopš 2008. gada Ford aizņēma visu goda pjedestālu.
Ford darbu pie jaunās Ford Fiesta WRC iesāka ātrāk nekā Citroen pie sava DS3 WRC un tas varētu atsaukties vismaz uz pirmo sacensību rezultātiem. Kā jau minēju, starta pozīcija Sebastjenam Lēbam bija maksimāli neizdevīga – pirmā, un nākamajās divas rallija dienās viņš atkal uzvarēja ātrumposmos, taču situāciju kopvērtējumā tas necik daudz neuzlaboja un septiņkārtējais pasaules čempions ierindojās tikai sestajā pozīcijā.
“Man vienkārši bija jānobrauc līdz galam, jo es ne par ko vairs necīnījos,” pēc finiša atzina Lēbs. “Pat ja rezultāts nav tads, kādu mēs gaidījām, bija svarīgi izcīnīt punktus jau pirmajā posmā, turklāt Power Stage posmā ieguvēm vēl divus. Pateicoties šai sestajai vietai mums būs labāka starta pozīcija Meksikā!”
Starp citu, pieminētais Power Stage ir vēl viens mēģinājums ieviest WRC sacensībās papildus intrigu – viens konkrēts ātrumposms sportistiem ir jāveic konkrētā laikā un trīs ātrākie iegūst papildus 3-2-1 punktus kopvērtējumā. Ja neviens neizpilda šo “kvalifikācijas” normu, papildus punkti netiek piešķirti. Pārējiem dalībniekiem šis posms ir kā normāls ātrumposms, kura rezultāts tiek skaitīts kopējā vērtējumā.
Zviedrijas rallijs kārtējo reizi parādija, cik meistarīgi sniega un ledus apstākļos ir skandināvu piloti, ko īpaši spilgti demonstrēja pagājušā gada Sāremā rallija uzvarētājs, jaunais norvēģis Mads Ostbergs, kurš ierindojās otrajā vietā, apsteidzot pat Ford rūpnīcas komandas pilotu Jari-Mati Latvalu!
Vēl Zviedrijas rallijs parādīja, ka visiem pilotiem ir jāpierod pie saviem jaunajiem “rumakiem”, bet labā ziņa ir tā, ka neviens no šiem WRC auto neizstājās tehnisku problem dēļ, kas liecina par to, ka testos rūpnīcu komandas ir pastrādājušas godam un “bērnu slimības” vismaz pirmajās sacensībās nevienu nevajāja.
Tagad atliek tikai paciesties līdz maijam, kad Ford un Citron pievienosies MINI. Jācer, ka arī Prodrive būs izdevies radīt tikpat uzticamu un ātru auto kā nosauktajiem un cīņa trasē kļūs vēl aizraujošāka.
Pilnu Zviedrijas rallija rezultātu sarakstu skatīties šeit.
Līga Stirna (rallyemotions.lv) Foto: ewrc.cz
Pilns raksts ŠEIT.
|