Pēc pirmās rallija dienas četriem ātrumposiem Montekarlo rallija vadībā ir IRC viesi - Miko Hirvonens un jaunā Ford Fiesta S2000-, ne kāds no pastāvīgajiem seriāla braucējiem.
Grūti teikt, cik daudz šā rezultāta pamatā ir paša Hirvonena ātrums, cik konkurentu kļūdas, jo piedzīvojumu šodien netrūka. Rallylv.com jau rakstīja par čeha Jana Kopecka neveiksmi pašā pirmajā ātrumposmā, kurā viņš mainīja pārsisto riepu. Dienas pēdējā, ceturtajā posmā, to pašu bija spiests darīt arī Stefans Sarazins (Peugeot), arī zaudējot trīs minūtes.
Miko Hirvonens, braucot ārpus ieskaites un īpaši necīnoties par katru sekundi, var braukt mierīgāk un atbrīvotāk. Viņš šodien bija ātrākais tikai vienā ātrumposmā, taču kopvērtējumā ir pirmais, par 41,9 sekundēm apsteidzot Krisu Mīki. Jebkurā citā rallijā šāds atrāviens būtu diezgan pārliecinošs, bet šis ir īpašs un vienas kļūmes dēļ var viegli pazaudēt ne sekundes, bet minūtes, kā tas „izdevās”, piemēram, Kopeckim un Sarazinam, tāpēc teikt, ka šis pārsvars ir pārliecinošs, nebūtu pareizi.
Kas attiecas uz tiešajiem IRC konkurentiem, pirmais ir Kriss Mīke, no kura 22 sekundes atpaliek soms Juho Hanninens. Abi brauc itin piesardzīgi, arī riepu izvēli ir veikuši atbilstošu, kas šajā rallijā ir svarīgāk nekā citos. Mīke gan pēdējā ātrumposma finišā iebrauca ar pārsistu riepu, taču esot dēļ tā zaudējis tikai 4-5 sekundes un pārlieku nepārdzīvoja. Savukārt Juho Hanninens nemaz nav gaidījis, ka šo dienu pabeigs tik labā pozīcijā. "Mums komandā ir tik daudz labu asfalta braucēju, ka es nemaz nedomāju, ka būšu trijniekā," ralylv.com pastāstīja Hannnens. "Protams, man tas bija pārsteigums, taču Nikolā [Vuijozs] nav tālu, arī Sebastjens [Ožjērs]. Rītdienai nekādas īpašas taktikas man nav, tāpat vien braukšu. Galvenais ir izdarīt pareizo riepu izvēli, kas man šodien sanāca."
Necik tālu no labāko IRC trijnieka ir arī Škoda komandas uzaicinātais francūzis Nikolā Vuijozs un Sebastjens Ožjērs, kam šodien gāja kā pa viļņiem – ceturtais pēc pirmā dopa, otrais pēc otrā un astotais pēc trešā, kurā zaudēja gandrīz divas minūtes dēļ skatītāju „izklaidēm” – uz trases samestā sniega. Pēdējā dienas ātrumposmā Ožjērs uzrādīja absolūti labāko laiku un pakāpās uzreiz par trim pozīcijām uz piekto vietu. Līdz Vuijozam viņam ir pusminūte.
Braucot prātīgi, bez lieka riska, toties stabili, sestajā vietā ir portugālis Bruno Magalešs, kuram izdevies teju vai dienas lielākais progress, uzlabojot savu kopvērtējuma situāciju par sešām pozīcijām, salīdzinot ar prologa posmu. "Mums šodien bija gan laba, gan grūta diena," saka ekipāžas stūrmanis, Karloss Magalešs. "Protams, ir labi braukt pirmajiem un saņemt lielu daļu TV audiorijas uzmanības, bet reizēm vēlāk braucošajiem ir labāki laika apstākļi - garajā ātrumposā mēs 20 km braucām pa miglu, vēlāk startējušajiem tās nebija vairs tik daudz. Taču mēs esam sestajā vietā un tas ir ļoti labi, ja ņem vērā, ka te starējam pirmo reizi."
Vakardienas līderis Tonijs Gārdemeistars ir noslīdējis par sešām pozīcijām uz septīto vietu, un nevar teikt, ka viņam Montekarlo rallija sākums būtu no tiem veiksmīgākajiem – pārsista riepa pirmajā un trešajā posmā. Astotais ir Stefans Sarazins, kuru kļūme pēdējā ātrumposmā atmeta no otrās uz šo pozīciju, devītais ir austrietis Francs Vitmans, bet TOP10 noslēdz Gajs Vilkss, kurš no visiem finišējušajiem izskatās visnepamierinātākais. "Nē, mēs nebraucām speciāli piesardzīgi, mums vienkārši no rīta bija nepareizs mašīnas regulējums, par cietu, bet pēcpusdienā izvēlējāmies nepiemērotas riepas," viņš saka. "Visu dienu vieni nepareizi lēmumi. Kāpēc? Labs jautājums!"
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Ford WRT
|