Šīs nedēļas nogalē Argentīnā risināsies kārtējais pasaules rallija čempionāta posms. Šī ir sacīkste, kas pulcē skatītāju miljonus, slavena ar saviem brasliem un ātrumposmiem retinātajā kalnu gaisā. Dzīvespriecīgās argentīniešu attieksmes un interesanto sacensību apstākļu dēļ šo ralliju iemīļojuši arī dalībnieki.
Pāri okeānam katra komanda un katra ekipāža dodas ar saviem mērķiem. Visdrošāk un pārliecinošāk jūtas Citroen komanda, kas iekrājusi pieklājīgu pārsvaru pār sekotājiem un tās līderis Sebastjens Lēbs šogad izcīnījis četras uzvaras no četrām iespējamām. Viņam ir diezgan pamatotas cerības šo skaitu palielināt līdz piecām, jo, pirmkārt, Citroen komanda kopš 2004. gada ir uzvarējusi visos Argentīnas rallijos, otrkārt, franču pilots šogad ir lieliskā formā un noskaņojumā.
„Šis bijis labākais sezonas sākuma un Dienvidamerikā mums nav citas izvēles kā tikai cīnīties par uzvaru!” saka Lēbs. „Argentīnas rallijs ir īpašs, un ne jau tikai tāpēc, ka esam te uzvarējuši pēdējos četrus gadus. Man patīk šie ātrumposmi, un skatītāji rada unikālu atmosfēru. Viņi ir visur – servisa parkā, pārbraucienos, ātrumposmos. Tev praktiski nav vajadzīga leģenda, jo skatītāji ir visas trases garumā!”
Pēc Portugāles rallija dziļa rūpju rieva bija iegūlusi Ford komandas bosa Malkolma Vilsona sejā, un to var saprast – no cerētā labā sezonas sākuma čiks vien sanācis. No diviem somu pilotiem, kam bija paredzēts kārtīgi cīnīties ar Lēbu, tikai Miko Hirvonens kaut ko dara lietas labā. Neapšaubāmi talantīgais un ātrais Jari-Mati Latvala „gāž podus” vienu pēc otra, un Portugālē piedzīvoja kārtējo avāriju, atkal paliekot bez ieskaites punktiem. Ņemot vērā to, ka Dani Sordo ir diezgan čakls punktu krājējs Citroen komandai, Ford atpaliek nu jau diezgan pamatīgi...
Pēc avārijas Portugālē, kad Latvalas auto noripoja vairāk kā 100 metrus lejup pa krauju un tikai izturīgais drošības aprīkojums glāba ekipāžu no ļoti bēdīga iznākuma, baumoja jau par to, ka Vilsons varētu „audzināšanas nolūkos" izslēgt uz kādu laiku Latvalu no komandas. Pārrunas ar jauno pilotu, kurš gan lēja gaužas nožēlas asaras, ir beigušās ar mierizlīgumu un pirms Argentīnas rallija Jari-Mati vairs pat nepiemin cīņu par uzvaru vai ko tādu. „Es runāju ar Malkolmu Vilsonu un mēs sarunājām, ka es braukšu Argentīnā,” saka somu pilots. „Es ļoti priecātos par ceturto vietu tur, un ja viss būs kārtībā, tas jau būtu papildus bonuss. Man un komandai ir ļoti svarīgi, lai es brauktu stabili , uzrādītu labu rezultātu un atgūtu ticību sev.” Labi teikts, bet galvenais, lai šo apņemšanos Latvala neaizmirst brīdī, kad starta iekārtā nodzisīs sarkanā gaisma un kāja nospiedīs gāzes pedāli...
Ar krietni vien mierīgāku sirdi un relaksētāku attieksmi uz Argentīnu dodas Peters Solbergs ar savu komandu. Viņam nekas nevienam nav jāpierāda, tikai jācenšas braukt pēc iespējas labāk un ātrāk, atakl atņemot punktus kādam no čempionāta pamata „spēlētājiem”. Pēc Portugāles rallija Solbergs gan likās slimības gultā, jo bija noķēris uzreiz divus vīrusus, bet nu jau viņš ir sveiksun vesels.
„Argentīnas rallijā ir vieni no iespaidīgākajiem ātrumposmiem pasaules čempionātā,” viņš stāsta. „Mīksti un smilšaini ceļi vijas caur dažādām ainavām, no platajiem ceļiem ar brasliem līdz šaurajiem un līkumotajiem kalnu celiņiem. Te ir ļoti svarīgi atrast pareizo braukšanas trajektoriju. Mūsu mašīnai būs jauns dzinējs un tas pats amortizatoru komplekts, kas Kipras rallijā, tā kā es sagaidu, ka mēs pacīnīsimies šonedēļ!”
Argentīnas rallijam pieteikušās 59 ekipāžas, tas būs ieskaites posms arī PWRC braucējiem. Uz tālo Argentīnu, saprotams, nav devušies Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT rallija komanda), izvēloties šo posmu izlaist. No mūsējo tiešajiem konkurentiem PWRC ieskaitē uz Argentīnu ir devušies diezgan daudzas ekipāžas, ieskaitot norvēģi Eivindu Brinildsenu un čehu Martinu Prokopu, kā arī katarietis Nasers Al-Atija, francūzis Frederiks Sovans, japānis Toši Arai. Ja viņiem izdosies tikt līdz finišam, daži varētu apsteigt mūsējos PWRC kopvērtējumā, kurā Andis ar 11 punktiem tagad ieņem sesto vietu. Taču arī konkurentiem būs jāizlaiž divi posmi, un tad būtiski, lai Latvijas ekipāža arī izcīna punktus savos ieskaites posmos.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: rallyargentina.com
|