Interesanta un pārsteigumiem bagāta izrādījās rallija „Kurzeme – Žemaitija” otrā diena. Tveice pavadīja sportistus visas dienas garumā un tikai pirms pēdējā pilsētas ātrumposma lietus nedaudz samitrināja asfaltu. Par rallija uzvarētājiem kļuva igauņi Margus Murakas/ Aare Ojamāje, otrajā vietā pērnā gada rallija „Kurzeme” uzvarētāji Ivars Vasaraudzis/ Valdis Spredzis. Līderu trijnieku noslēdz Jānis Vorobjovs/ Guntis Ervalds, viņš ir arī līderis N4 grupā. Ātrākā mājinieku liepājnieku ekipāža Viktors Lebedevs/ Gints Valkovskis izīnīja ceturto vietu.
Lielākais un nepatīkamākais šīs dienas pārsteigums bija rallija pirmās dienas līdera, Matīsa Mežaka un Arņa Roņa ekipāžas neveiksmes rallija pēdējos ātrumposmos. Jau Krogzemju ātrumposmā M.Mežaks/ A.Ronis pārsita riteni un posmu beidza ar tukšu riepu, ļaujot Margusam Murakas sevi apsteigt par 46 sekundēm. „Centāmies braukt ļoti ātri, trīs metrus par vēlu bremzējām un tā arī pārsitām riteni. Šie liktenīgie trīs metri tad arī laupīja mums uzvaru,” šķērsojot finiša estakādi skumji atzina M.Mežaks. Taču ar to šīs ekipāžas nedienas vēl nebeidzās un ekipāža par nepareizi izbrauktu ātruma slāpētāju saņēma 20 sekunžu sodu, kas atbīdīja M.Mežaku uz sesto vietu.
Tikpat spraiga cīņa kā par pirmo vietu notika arī sacensība par uzvaru N4 grupā. Pēc pirmās dienas vadības groži bija lietuvieša Vitautas Švedas rokās. Latvijas puses ceļi tomēr izrādījās veiksmīgāki mūsu braucējiem. Vispirms lietuvieti apsteidza Jānis Vorobjovs un desmitajā ātrumposmā lietuvietim garām aizsteidzās arī šī rallija ātrākā Liepājas ekipāža V.Lebedevs/ G.Valkovskis. V.Švedas līdz ar to palika N 4 grupas trešajā vietā.
No vientilta piedziņas automobiļu braucējiem netverami ātrs bija lietuvietis Darius Vilimas/ Žilvinas Žeromskas. Kaut arī Latvijas ātrākā ekipāža A.Neikšāns/ E.Utāns centās turēt uzdoto tempu, elektrības defekts lika pirmspēdējā ātrumposmā no cīņas izstāties. Otra ātrākā no vientilta piedziņas mašīnām bija igauņiem A.Pars/ T.Sergo. Igauņi, izcili nobraucot pēdējo Siemens ātrumposmu, apsteidza brāļus Īles. Līdz ar to siguldieši Egils un Māris Īles ir trešie vientilta piedziņas automobiļu klasē.
Rallija „Kurzeme – Žemaitija” starta līniju šķērsoja 103 ekipāžas, bet līdz finiša estakādei nokļuva 71 ekipāža. Līdz ar to rallijs „Kurzeme-Žemaitija” ir rallijs gan ar lielāko startējušo, gan ar lielāko finišējušo ekipāžu skaitu neatkarīgās Latvijas autoralliju vēsturē.
Rallija „Kurzeme – Žemaitija” uzvarētāji: 1. M.Murakas/A.Ojamae, Toyota Corolla WRC, A 8, 1:00:19.0 2. I.Vasaraudzis/V.Spredzis (Skandi Auto Rally Team), Mitsubishi Lancer EVO VII, A 8, + 9.4 3. J.Vorobjovs/ G.Ervalds (Falck Rally Team), Mitsubishi Lancer EVO 8, N 4, + 35.3 4. V.Lebedevs/ G.Valkovskis (International Greetings – Liepāja), Mitsubishi Lancer EVO VI, N 4, + 53.9 5. R.Lipeikis/ I.Lipeikute, Mitsubishi Lancer EVO VIII, R 13, + 1:01.9 6. M.Mežaks/ A.Ronis (R-evolution Racing), Ford Escort WRC, R13, + 1:03.1 7. V.Švedas/ Z.Sakalauskas, Mitsubishi Lancer EVO VIII, N 4, + 1:08.5 8. S.Popov/ T.Perosti, Mitsubishi Lancer EVO VI, A8, +1:39.7
Uzvarētāji klašu ieskaitēs: A8 – M.Murakas/A.Ojamae, Toyota Corolla WRC N4 – J.Vorobjovs/ G.Ervalds (Falck Rally Team), Mitsubishi Lancer EVO 8 R13 – R.Lipeikis/ I.Lipeikute, Mitsubishi Lancer EVO VIII N 2000 - D.Vilimas/ Z.Žeromskas, Renault Clio Sport A 2000 - E.Čirba/ A.Pivoras, Renault Clio Sport R 2000 - E.Īle/ M.Īle, VW Golf R 1600 - U.Lepiksons/ M.Volksons, VAZ 2108 S 2000 - T.Savickas/ S.Kuizinas, Opel Kadett
Uldis Hmieļevskis Rallija „Kurzeme-Žemaitija” preses centra vadītājs Foto: www.4rati.lv
|