Montekarlo rallijs sākās nevis ar pirmo ātrumposmu, bet gan ar prologu, kurā ātrākais bija Tonijs Gārdemeistars, un pēc kura noteica starta secību pirmajai „īstajai” rallija dienai.
Montekarlo rallijā pirmā starta pozīcija ir tā, kuru nevēlas neviens braucējs, bet tieši prologa ātrumposms noteica braukšanas kārtību, tāpēc neviens tajā nevēlējās būt visātrākais, bet arī ne pārāk lēns, jo starts tomēr notiek apgrieztā secībā.
Ātrākais prologa ātrumposmā bija Tonijs Gārdemeistars (Fiat), kurš pirmajā ātrumposmā līdz ra to startēs kā desmitais, bet Eurosport tiešraidē pirmais, ko skatītāji redzēs, būs portugālis Bruno Magalešs (Peugeot). Viņam šis ir debijas Montekarlo rallijs, pēc prologa Bruno atzina, ka esot bijis ļoti, ļoti uzmanīgs, jo nekad iepriekš dzīvē nav braucis „pa sniegu un ledu”. Toties Tonijs Gārdemeistars esot gribējis uzrādīt ne tik labu rezultātu un startēt augstāka pozīcijā.
Komfirtablas starta pozīcijas ir galvenajiem uzvaras pretendentiem – Juho Hanninens (Škoda) startēs piektais, Miko Hirvonens (Ford) sestais, Kriss Mīke (Peugeot) septītais un aiz viņa Jans Kopeckis (Škoda).
Pie rallija zaudējumiem pierakstāms polis Roberts Kubica, kurš tā arī neizbrauca no pirmā ātrumposma, jo viņa Renault Clio R3 "izbeidzās" dzinējs. Mehāniķi gan centās atgriezt auto sacensībās, taču defekta pilnīgai novēršanai bija nepieciešams noņemt plombes, kas uzliktas tehniskajā komisijā, un tas nav atļauts. Tā Kubica palicis skatītājos jau pēc prologa ātrumposma.
Apmierināts ar rallija sākumu ir Toms Keivs, kura mašīnu joprojām rotā Latvijas karodziņš. Rallylv.com Toms pastāstīja, ka pirmais prologa posms bijis slidens, viņš braucis uzmanīgi un galvenās rūpes ir par šodienu, kas būšot „īsts maratons”.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Marija Rodčenkova
|