28. septembrī Biķernieku sporta kompleksa kartodromā rallija komanda „Fast line racing” prezentēja šobrīd jaudīgāko priekšējās piedziņas rallija automašīnu Latvijā „Citroen Xsara Kit car”. Tās 2,0l dzinēja jauda pie 8500 apgriezieniem sasniedz 250 ZS jaudu.
Jau šīs nedēļas beigās jaunais „Citroen Xsara Kit car” būs redzams rallija „Latvija” trasē kā drošības automašīna jeb „nullīte”. Galvenais ekipāžas uzdevums šajā rallijā būs izmēģināt jauno sporta automašīnu sacensību trasē un laicīgi novērst „bērnu slimības”, lai gada beigās jau varētu stāties uz starta savos pirmajos rallijos Eiropā.
„Tā kā ilgus gadus esmu braucis motošosejā un autošosejas sacensībās,” stāsta Artūrs Priednieks, „Sākot braukt rallijā, mērķis bija orientēties uz asfalta segumu, jo tā braukšanas specifiku es esmu labi apguvis. Diemžēl Latvijā asfalta ralliji rīkoti netiek, tāpēc arī skatāmies Rietumeiropas virzienā.”
Lai gan rallija komandas „Fast line racing” galvenie mērķi saistās ar startiem ārpus Latvijas, novārtā netiks atstāts arī Latvijas čempionāts. Nākošajā sezonā Artūrs Priednieks/ Jānis Kirkovalds Latvijas posmos plāno piedalīties pārmaiņus ar divām mašīnām – jauno „Citroen Xsara Kit car” un pilnpiedziņas „Subaru Impreza”, ar ko ekipāža startēja šosezon.
„Asfalta rallijos priekšrocības ir tieši priekšējās piedziņas automašīnām, jo tās ir daudz vieglākas, taču Latvijas čempionāta posmus mēs pārsvarā brauksim ar pilnpiedziņas „Subaru Impreza” automašīnu - grants ceļiem 250 zirgspēki uz vienu priekšējo tiltu ir pārāk liela jauda, un mašīna burtiski rokas zemē,” turpina Artūrs Priednieks.
Taču tajā pat laikā, pašreizējais „Citroen Xsara Kit car” dzinējs ir ieplānots tikai kā pagaidu variants. Jau šobrīd komandas mehāniķi aktīvi strādā pie 270 ZS jaudīga dzinēja sagatavošanas, kas palīdzētu īstenot ekipāžas nospraustos mērķus – cīnīties par uzvarām Eiropas rallija čempionāta posmos.
Dzintars Hmieļevskis „Fast Line racing” Foto: Raimonds Volonts "V4 Motors"
|