Montekarlo rallija otrās dienas sākums izskatījās gluži it kā notiktu Latvijā – pieblietēta sniega pilni ceļi, baltas egles un kupenas. Dažiem šī kombinācija izrādījās liktenīga...
Dienas pirmais ātrumposms gan notika nedaudz „vasarīgākos” apstākļos, asfalts bija tīrs, sniegs tikai līkumu iekšmalā, toties – melnais ledus. Neatkāpjoties no tradīcijām, svarīgākais jautājums – riepu izvēle – šorīt nebija zaudējis savu aktualitāti, un pa servisa parku žigli vien izplatījās ziņas, ka visi ir izvēlējušies riepas ar radzēm, izņemot Krisu Mīki. Tieši viņš no rezultātu saraksta pazuda pirmais...
Liktenīgs pagājušā gada IRC čempionam izrādījās neliels, bet ļoti slidens, apledojis līkums koku ēnā izejā uz tiltu – mašīna saslīdēja, nedaudz atsitās pret tilta malu un ieslīdēja grāvī, aizskarot tuvumā augošu koku. Nedz ar skatītāju palīdzību, kur nu vēl paša spēkiem ekipāža netiktu laukā, jo mašīna atradās 6 – 7 metrus lejā no ceļa. Radio komentētāji pirms tam apsprieda Mīkes riepu izvēli, ka vēlākajos ātrumposmos viņš varētu viegli atvinnēt zaudēto laiku attiecībā pret tiem, kuri brauc ar radžotajām riepām, taču tam nebija lemts piepildīties.
Pagrūti gan iedomāties, ko Mīke būtu darījis sestajā ātrumposmā, kas patiešām izskatījās kā no mūsu rallija Sarma izņemts, kurā ceļš tikai vietumis bija bez sniega segas un vien pirmā desmitnieka beigās startējušajiem parādījās tīra asfalta trajektorija.
SS5 ātrako tijniekā bija tikai Škoda automašīnas - Nikolā Vuijozs, Juho Hanninens un Jans Kopeckis. Uzreiz aiz viņiem – Miko Hirvonens, kurš turpina braukt diezgan relaksēti, joprojām saglabājot līderpozīciju kopvērtējumā. SS6 Hanninens par 10 sekundēm gan samazināja sava tautieša pārsvaru, kad Hirvonens pārsita riepu, savukārt Škoda komandas pilotu sāka apdraudēt Sebastjens Ožjērs, kurš sesto ātrumposmu nobrauca vienkārši neticami ātri. Otrs ātrākais šai dopā bija Jans Kopeckis, apņēmīgi sākot virzīties augšup pa kopvērtējumu pēc ļoti neveiksmīgas pirmās rallija dienas.
SS7 bija pilnīgs pretstats iepriekšējiem diviem posmiem – saulains un gandrīz sauss, lai gan gaisa temperatūra tikai +2 grādi. Šai dopā uzvarēja Hirvonens, atjaunojot status quo kopvērtējumā un palielinot pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem vēl par 20-30 sekundēm. Līderu trijniekā vienu francūzi nomaiīja cits – Sebastjenu Ožjeru apsteidza Nikolā Vuijozs, bet „nelaimes putns” Kopeckis pazaudēja vēl divas minūtes, pārsistot riepu.
Montekarlo rallija kopvērtējums pēc SS7:
1. Miko Hirvonens/Jarmo Lehtinens (Somija, Ford Fiesta S2000) 2:24:37,0 2. Juho Hanninens/MikoMarkula (Somija, Škoda Fabia S2000) +1:08,5 3. Nikolā Vuijozs/Benžamins Veijazs (Francija, Škoda Fabia S2000) +1:37,6 4. Sebastjens Ožjērs/Žiljēns Ingrasija (Francija, Peugeot 207 S2000) +1:41,9 5. Bruno Magalešs/Karloss Magalešs (Portugāle, Peugeot 207 S2000) +5:03,2 6. Francs Vitmans/Klauss Viča (Austrija/Vācija, Peugeot 207 S2000) +5:23,7 7. Stefans Sarazins/Žaks-Žuljēns Renuči (Francija, Peugeot 207 S2000) +5:37,2 8. Gajs Vilkss/Fils Pjū (Lielbritāija, Škoda Fabia S2000) +6:00,7 9. Tonijs Gārdemeistars/Tomi Tominens (Somija, Abarth Grande Punto S20000) +6:41,4 10. Jans Kopeckis/Petrs Starijs (Čehija, Škoda Fabia S2000) +6:47,2
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Marija Rodženkova
|