Šogad Latvijas rallija čempionātā ieviesto jauno balvu – Siemens rallija zvaigzni – rallijā „Talsi 2005” saņēma Andris Kārkliņš, kurš pārkvalificējies no pieredzējuša pilota uz stūrmani - iesācēju savam dēlam Jānim.
Andris Kārkliņš, kurš pats ir pazīstams rallija pilots, šai sporta veidā sāk ievest savu dēlu Jāni, kuram jau ir kartinga un standartautomobiļu ralliju pieredze, bet klasiskajā rallijā šī bija debija.
„Šī sacīkste nebija viegla nedz dēlam, nedz man, jo es neesmu stūrmanis, neesmu iepriekš lasījis stenogrammu, un rallijs kopš manas braukšanas laikiem ir krietni mainījies, kļuvis ātrāks,” atzina balvas ieguvējs Andris Kārkliņš. „Trase arī bija ļoti smaga, sarežģīta - pēc trases pierakstīšanas puika teica, lai braucam mājās vai lai sacīkstē braucu es, bet nolēmām, ka jāturpina. Braukšanas temps beigās bija tāds, ka mazākā kļūda – un esam out, nevaru noliegt – mums paveicās, ka finišējām. Spējām arī nedaudz pakutināt nervus pieredzējušākiem braucējiem.”
„Braucot standartautomobiļu rallijā, ātrumposmi ir īsāki, stenogramma smalkāka, tāpēc Talsos, kur ātrumposmu garums bija 20-30 km, man bija daudz jālasa, un tad bija līdz sliktai dūšai, jo visu laiku galva lejā, kas man kā pilotam ir neierasti,” atzīstas jaunā pilota tēvs. „Pirms svētdienas ātrumposmiem nedaudz pārrakstījām stenogrammu, to saīsinot un vienkāršojot, atzīmēju asākos līkumus, lai pagūstu nolasīt. Jānis gan teica – viss kārtībā, stenogramma saskan, bet man tik ātri lasīt nebija viegli. Vienā ātrumposmā nebijām pierakstījuši sākumu, braucām piecus kilometrus bez stenogrammas, tā kā rallijs mums bija ar piedzīvojumiem.”
Pirmais šīs sezonas grants rallijs Kārkliņu ekipāžai bija ne tikai laba pieredze nākotnes startiem, bet arī ļoti nogurdinošs. „Puika bija tā pārguris, ka tikko uzkāpa otrajā stāvā,” pastāstīja Kārkliņš seniors. „Ja finansiālā situācija būs labvēlīga, domājam rallija programmu turpināt. Mēs visu laiku skatāmies uz igauņiem un apskaužam, ka viņiem aug jauni, spēcīgi piloti, bet latviešiem arī vajag kādu, kurš sakaus pasaules čempionu Lēbu!”
Balva ir speciāli veidots autordarbs un naudas čeks par 500 eiro. To var saņemt ikviens sacensību dalībnieks – ne tikai sportisti, arī mehāniķi, menedžeri, tehniskais personāls, visi, kas iesaistīti rallija norisē un attiecīgajā sacīkstē parādījuši īpaši spilgtu sniegumu.
Balvas ieguvēju noteica speciāla žūrija, kuras sastāvā bija gan pieredzējuši un leģendāri rallisti, gan ar ralliju saistītas autoritātes un žurnālisti: rallisti Ivars Caune, Ainārs Eikerts, LAF pārstāvji Andris Zvingevics, Jānis Krastiņš, uzņēmējs Ainars Uzkalns, žurnālists Normunds Avotiņš un rallija fotogrāfs Raimonds Volonts.
„Lēmumu par Siemens rallija zvaigznes piešķiršanu Andrim Kārkliņam pieņēmām ar lielu balsu vairākumu,” teica viens no slavenākajiem Latvijas rallistiem Ivars Caune, kurš piedalās žūrijas darbā. „Andris no pilota pārkvalificējās par stūrmani, un sēdēja blakus ne jau Tomijam Makinenam vai Karlosam Sainsam, bet jaunam puikam, kurš līdz šim piedalījies tikai dažos standartautomobiļu rallijos. Ja Andris nesēdētu blakus dēlam, diez vai rezultāts būtu tik labs.”
Balva tiek pasniegta apbalvošanas ceremonijas laikā pēc katra Latvijas rallija čempionāta posma. Sezonas noslēgumā papildus tiks pasniegtas atsevišķas Siemens balvas par spilgtāko sniegumu sezonas laikā.
Balva tiks pasniegta vēl sekojošos 2005. gada Latvijas rallija čempionāta posmos: 12. – 12. jūnijs rallijs Cēsis (Cēsis) 8.-9. jūlijs rallijs Kurzeme (Liepāja) 1. – 2. oktobris rallijs Latvija (Rīga)
Vita Gerharde Siemens SIA Foto: Raimonds Volonts
|