Svētdien, 25. septembrī noslēdzās Latvijas autorallija čempionāta pēdējais posms rallijs „Latvija 2011”, kurā dalību ņēma divas “NJ Racing” ekipāžas no trim. Sacensībās dalību ņēma 87 ekipāžas, kas startēja rallija un rallijsprinta ieskaitē. Ventspilnieki Nauris Berķis/ Olafs Berķis uzrādīja augstāko rezultātu savā autosportistu karjerā - finišu A Plus grupā viņi sasniedza kā otrie un absolūtajā vērtējumā 50 ekipāžu konkurencē ierindojās astotajā vietā.
Rallijā “Latvija 2011” komanda “NJ Racing” piedalījās nepilnā sastāvā, jo ekipāža Edijs un Kārlis Bergmaņi rallijā “Kurzeme 2011” piedzīvoja smagu avāriju un nepaspēja sagatavot automašīnu šīm sacensībām. Trasē devās ekipāžas Jānis Berķis/ Edgars Čeporjus ar automašīnu Ford Fiesta (2WD klase), bet sporta mašīnā Mitsubishi Evo VIII (A Plus klase) Naurim Berķim stūrmaņa vietu blakus ieņēma Olafs Berķis, kas bija jauns izaicinājums šai ekipāžai.
Šogad rallijs „Latvija 2011” sākās Kuldīgas pusē ar grants ātrumposmiem, bet īpašs pārbaudījums bija pirmās dienas pēdējais ātrumposms, kas notika tumsā. Nākamajā dienā rallijs turpinājās Tukuma apkārtnes ceļos un Jūrmalas ielās. Klupšanas akmens daudzām ekipāžām bija devītais ātrumposms, pēc kura sacensības neturpināja 8 ekipāžas. Cīņa bija spraiga un nežēlīga, kur pēdējo laika kontroli sasniedza vairs tikai 28 ekipāžas.
Pēc daudzajām tehniskajām neveiksmēm šajā sezonā ekipāža Jānis Berķis/ Edgars Čeporjus bija nolēmuši sasniegt labu rezultātu. Sacensību sākumā tas viņiem arī izdevās un pirmajā ātrumposmā uzrādītais ceturtais rezultāts 2WD klasē, piekāpjoties tikai Igaunijas un Lietuvas čempionāta līderiem, kā arī Latvijas vienam no ātrākajiem rallija pilotiem Ivo Ķilpim, puišus apmierināja. Diemžēl otrajā ātrumposmā Berķis/ Čeporjus nepamanīja trasē izrautu akmeni, cieta automašīnas ātrumkārba, kā rezultātā pazuda pirmais un otrais pārnesums. Līdz ar to ātrumposmā tikai sestais rezultāts 2WD klasē. Augstu rezultātu ar šādu ātrumkārbas defektu vairs nebija iespējams sasniegt un sekoja kārtējā, jau piektā izstāšanās no sacensībām šajā sezonā.
Savukārt ekipāža Nauris Berķis/ Olafs Berķis, kas šādā sastāvā startēja pirmo reizi, sev kā mērķi bija uzstādījuši sasniegt finišu un uzrādīt stabilu sniegumu. Tas viņiem izdevās jau ar pirmo ātrumposmu, kuru viņi veica kā 15-tie, bet A Plus klasē sasniedza ceturto ātrāko laiku 16 ekipāžu konkurencē. Lielākais pārbaudījums viņiem bija pirmās dienas pēdējais ātrumposms, kurš bija viens no garākajiem - 17,88 kilometrus garš, pie tam to nācās veikt tumsā. Šo ātrumposmu viņiem izdevās veikt kā 16-tiem un pēc pirmās rallija dienas ekipāža ierindojās 14. pozīcijā absolūti, saglabājot ceturto vietu A Plus grupā.
Rallija otrā diena gan sportistiem, gan skatītājiem sniedza ne vienu vien aizraujošu mirkli. Pēc pirmajiem diviem dienas ātrumposmiem Ķemeru pilsētas ielās sekoja divi grants ātrumposmi Tukuma apkārtnē, kas sagādāja tehniskas problēmas ekipāžām, bet dažām pat avārijas.
Pakāpeniski, bet neatlaidīgi ekipāža Nauris Berķis/ Olafs Berķis uzrādīja arvien labākus rezultātus un kopvērtējuma tabulā pēc septītā ātrumposma jau pacēlās uz 12. pozīciju absolūtajā vērtējumā, bet A Plus grupā ieņēma otro vietu, kas radīja papildus spriedzi. Tik augstu rezultātu rallijā ekipāža līdz šim nebija uzrādījusi. Sekoja negaidīts sniegums – 11. ātrumposmā ekipāža finišēja desmitā, bet 12. ātrumposmā pat septītais rezultāts absolūti. Rallija finišu ekipāža Berķis/Berķis sasniedza kā otrie A Plus klasē un pirmo reizi kāpa uz goda pjedestāla otrā pakāpiena. Arī absolūtajā vērtējumā sniegums ir augsts – astotie ātrākie, bet pēc Aivja Egles diskvalifikācijas ekipāža ieņem 7. vietu (jāatzīmē, ka Aivis Egle ir iesniedzis apelāciju).
Otrā vieta pēdējā posmā Naura Berķa/ Arvja Piķa, Olafa Berķa ekipāžu 2011. gada sezonas kopvērtējumā ierindoja ceturtajā vietā Latvijas čempionātā. Uzrādītais rezultāts rallijā „Latvija 2011” ir labākais Ventspils rallija braucēju sasniegums un augstākais rezultāts Naura Berķa karjerā. Olafam Berķim šī bija lieliska debija. Diemžēl, pēc sacensībām Nauris Berķis paziņoja savu lēmumu, pārtraukt autosportista karjeru, lai veltītu vairāk laika ģimenei.
2011.gada sezonas kopvērtējumā A Plus klasē:
1. Georg Gross/Raigo Molder (EST) - 72 punkti; 2. Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks (LAT) – 57; 3. Deividas Jocius/Gediminas Žliubas (LTU) - 38; 4. Nauris Berķis/Arvis Piķis, Olafs Berķis (LAT) – 33; 5. Miks Ernstsons/Rihards Raviņš (LAT) - 23; 6. Valts Zvaigzne/Alvis Fjodorovs, Mārtiņš Jerums, Mārtiņš Ozoliņš (LAT) - 20; 7. Jānis Āzis/Ainārs Princis (LAT) - 14; 8. Aivars Bērziņš/Māris Šeflers (LAT) - 10; 9. Raimonds Kisiels/Arnis Ronis (LAT) - 8; 10. Arvis Arums/Gatis Balgalvis (LAT) - 6.
„NJ Racing” pārstāvi Aldi Zēbergu vēl šogad iespējams redzēsim rallijkrosa sacensībās Biķernieku trasē.
Iveta Kaminska “NJ Racing” komandas preses pārstāve
|