Nedēļas nogalē (24. un 25. septembrī) notikušajā rallijā „Latvija 2011” turpinājies R4 grupas rallija automobiļa izstrādes process. Lai arī „Skandi Motors” rallija komandas sastāvā startējušajam Jari Ketomā (Mitsubishi EVO 10 R4) tehnikas defekta dēļ nācās pārtraukt cīņu par ieskaites punktiem, viņš kārtējo reizi palīdzējis pilnveidot jaunās paaudzes automobili un apliecināt tā konkurētspēju.
Jari Ketomā rallijā „Latvija 2011” bija absolūti ātrākais piecos ātrumposmos no trīspadsmit (A plus grupā pat 10 no 13 ātrumposmiem). Lai arī jau pirmajā ātrumposmā pievīla ātrumkārba un nācās divus ātrumposmus izlaist, turpinot sacensības pēc super-rally sistēmas, notikušajā nevar vainot ne mehāniķus, ne pašu tehniku.
Kā stāsta „Skandi Motors” rallija komandas vadītājs Valdis Spredzis, joprojām tiek slīpēta atsevišķu R4 grupas Mitsubishi EVO 10 mezglu izturība: „Trijos pēdējos rallija posmos esam izmēģinājuši gandrīz visu ražotāju piedāvātas sporta ātrumkārbas, tomēr neizdodas sasniegt augstu rezultātu. Pašlaik vēl nav nevienas kārbas, kas būtu radīta tieši R4 automobilim – visas ir pielāgotas vai nedaudz pilnveidotas N4 grupas auto ātrumkārbas, un tās nespēj izturēt R4 tehnikas slodzi. Tas nozīmē, ka ir jābūvē pavisam cita dizaina un pavisam cita materiāla ātrumkārba, kurai būtu lielāka materiālu izturība. Mēs rēķinājāmies, ka šosezon varam nefinišēt uz goda pjedestāla, tomēr atsevišķos posmos rezultāti ir bijuši ļoti labi.”
Pasaules rallija čempionātā pieredzējušais somu pilots J.Ketomā, testējot auto, jau iepriekšējos rallijos parādījis, ka „MML Sports” sagatavotais R4 grupas „Mitsubishi EVO 10” spēj līdzvērtīgi konkurēt ar klasi augstāku rallija tehniku – gan S2000 automašīnām, gan atsevišķos posmos pat WRC (kā to parāda viņa līdzvērtīgie rezultāti ar Georgu Grosu (Ford Focus WRC) rallijā Kurzemē).
Kā secina J.Ketomā, R4 varētu būt priekšrocības tieši Latvijas ceļos: „R4 piekares ģeometrija ir daudz labāka nekā N grupai – tas ļauj vieglāk pievarēt tramplīnus un piezemēšanos pēc lēcieniem lielākā ātrumā. Tāpat arī riepu saķere ir labāka. Daudz atkarīgs no ceļiem, bet, ja tie ir gana līdzeni un ātri, kā Latvijā, tad R4 automašīna var būt pārāka par S2000, jo vienīgais tās mīnuss būtībā ir salīdzinoši garā un šaurā riteņu bāze. Kopumā R4 koncepts ir veiksmīgs – kad šis auto startēs pasaules rallija sacensībās S2000 čempionātā, tas noteikti arī tajā būs konkurētspējīgs.”
Atgādināsim, ka četrkārtējais Somijas autorallija čempions J.Ketomā nākamajā sezonā startēs sešos Pasaules rallija čempionāta (WRC) posmos. Turklāt paralēli tam viņš piedalīsies arī IRC sacensībās, kurās, iespējams, startēs tieši ar „MML Sports” sagatavoto R4 grupas „Mitsubishi EVO 10”.
Otra „Skandi Motors” rallija komandas ekipāža – Raimonds Kisiels ar stūrmani Arni Roni – pirmajā rallija „Latvija 2011” dienā parādīja ļoti stabilu sniegumu. Kisiels faktiski turējās pirmajā trijniekā un 3.ātrumposmā bija absolūti ātrākais. Lai arī pirmās dienas noslēgumā Kisiels/ Ronis atradās stabilā 3.pozīcijā (tuvāko sekotāju apsteidzot par gandrīz minūti), pilota apsaldētais pleca nervs neļāva startēt otrajā sacensību dienā.
Foto: Artūrs Bets
|