Argentīnas rallija otrā diena beigusies ar pārliecinošu Citroen komandas un Sebastjena Lēba pārsvaru, ko vēl vairāk palielināja viņa sīvākā konkurenta Miko Hirvonena (Ford) izstāšanās.
Otrā sacensību diena bija daudz dramatiskāka nekā pirmā, jo naktī bija nolijis lietus, un ne viens vien braucējs pieļāva kļūdas slapjajā trasē, ieskaitot pašu Sebastjenu Lēbu. Tiesa, viņa kļūme bija pašu, ne laika apstākļu vaina – stenogrammā neierakstīts neliels tramplīns izrādījās metošs un ekipāža bija spiesta nobraukt no trases. Tas gan neliedza Lēbam uzrādīt absolūti ātrāki laiku arī šajā ātrumposmā un ja pēc 11. ātrumposma notika izmaiņas kopvērtējumā, jo līderpozīciju pārņēma Lēbs, saglabājot to līdz pat dienas beigām.
„Skaidri redzams, ka vieglāk ir tiem, kas nebrauc pirmie,” par pielijušo trasi teica Lēbs. „Ceļi bija slapji, vietām pat dubļaini, bet man derēja šādi apstākļi un es varēju braukt ar pilnu jaudu, lai atgūtu līderpozīciju. Mana vienīgā problēma bija šā rīta kļūme ar tramplīnu diezgan ātrā ceļa posmā, ko nebiju ierakstījis stenogrammā, un tas mani pārsteidza negaidot. Mūsu mašīna diezgan pamatīgi pavizinājās ārpus trases, bet par laimi, atgriezāmies bez nevienas skrambiņas.”
Citroen komandai ir labas izredzes no Argentīnas aizbraukt ar dubultuzvaru kabatā, jo otrajā vietā ir Lēba pārinieks Dani Sordo.
Pārliecība atgriežas Jari-Mati Latvalā (Ford), un viņš dienas vidū jau bija ticis garām Peteram Solbergam, paceļoties uz ceturto vietu. Neilgi pēc tam izrādījās, ka Latvala ir vienīgā Ford cerība gūt Argentīnā punktus, jo dzinēja pārkaršanas dēļ pēc 15. ātrumposma no rallija izstājās Miko Hirvonens, turklāt šī ir neatgriezeniska izstāšanās, uz ko neattiecas SupeRally sistēma. Pēc Hirvonena izstāšanās Latvala pacēlās uz trešo vietu.
„Dzesēšanas sistēmā temperatūra ļoti strauji pacēlās līdz 140 °C un dzinējs pārslēdzās uz saudzējošu darba režīmu,” stāsta Hirvonens. „Lēnām pabeidzu ātrumposmu un domāju, ka radiators ar kaut ko ir nobloķēts, bet, kad apstājos un pārbaudīju, neko tādu neredzēju un sapratu, ka problēma ir nopietnāka. Redzēju, ka dzesēšanas sistēmā nebija ūdens un piezvanīju mehāniķiem. Kļuva skaidrs, ka nekas nav līdzams un komanda man ieteica izstāties.”
Fiasko Argentīnā ir Citroen junioru komandai – vispirms, iebraucot akmeņos, izstājās Konrāds Rautenbahs, kurš atradās 10. pozīcijā, tad amortizatoru defekta dēļ pārbraucienā apstājās arī Sebastjena Ožjēra auto. Viņš tobrīd bija devītais kopvērtējumā. Abas ekipāžas gan atgriezīsies rallija trešajā dienā, izmantojot SupeRally sistēmu.
Argentīnas rallija rezultāti pēc otrās dienas:
1. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Francija/Monako, Citroen WRT) 3:26:03.7 2. Dani Sordo/Marks Marti (Spānija, Citroen WRT) +58,6 sek. 3. Jari-Mati Latvala/Mīka Antila (Somija, Ford WRT) +1:40,1 4. Peters Solbergs/Fils Milzs (Norvēģija/Lielbritānija) +2:40,3 5. Henings Solbergs/Kato Menkeruds (Norvēģija, Stobart WRT) +3:24,0 6. Federiko Viljagra/Horhe Peress Kompanks (Argentīna, Munchi’s WRT) +5:09,0 7. Metjū Vilsons/Skots Martins (Lielbritānija, Stobart WRT) +5:27,0 8. Nasers Al-Atija/Džovanni Bernačīni (Katara/Itālija, PWRC) +19:45.0
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: motorsport.com
|