Nedēļas nogalē tiks aizvadīts Latvijas rallija čempionāta otrais posms – rallijs „Sarma 2011”, kas notiks Alūksnes un Gulbenes apkārtnē. Pēc pirmā posma, kas notika Lietuvā, čempionāts atgriezies dzimtenē, kas palielinājis Latvijas sportistu pārstāvniecību dalībnieku sarakstā, līdz ar to arī saasinās cīņu par čempionāta uzvarām. Pašlaik N4 klases vadībā atrodas Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT Rallija komanda), A Plus grupas vadībā ir Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsilnieks, bet 2WD Latvijas čempionāta līdervienība ir lietuviešu Vitauta Baranauska/Mindauga Čepuļa vienība.
Rallijs „Sarma 2011” šogad būs īpaši aizraujošs, jo vēl bez principiālajām Latvijas čempionāta cīņām plānots spilgts vadošo Igaunijas ekipāžu demonstrējums – ierindā būs Marko Martina MM-Motorsport komandas braucēji Otts Tanāks, Georgs Gross un citi spēcīgie braucēji. Tiesa, priecējot rallija skatītājus, igauņi tomēr nebūs Latvijas čempionāta ieskaites dalībnieki.
Latvijas čempionāta N4 klasē galvenā intriga – vai brāļi Andis un Māris Neikšāni turpinās Lietuvā iesākto dominanci pār konkurentiem. LMT Rallija komandas braucēji guva dubultuzvaru Utenas rallijā, savukārt principiālie konkurenti Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns (Vorobjovs Racing), Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (R-evolution) un Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis (Skandi Auto Rallija komanda) varēja vēlēties spilgtākus rezultātus. Vai konkurentu pakaļdzīšanās oranžajiem sāksies jau „Sarmā”, uzzināsim svētdienas vakarā. Nopietns spēks šajā sacīkstē atkal var izrādīties Jāņa Feldmaņa/Anrija Jesses vienība.
A Plus automašīnu grupā sacīkstes uzvaras dalītāji, iespējams, būs Igaunijas braucēji, taču Latvijas čempionāta ieskaitē turpināsies jau vēsturiskais Sviļa/Aizsilnieka un lietuvieša Roka Lipeiķa duelis – Lietuvas rallijs pierādīja, ka abas ekipāžas arī šo sezonu nolēmušas uzsākt ar līdzīgiem rezultātiem, kā tas bijis jau vairākas sezonas. Taču papildu elements cīņā par Latvijas čempionāta punktiem būs Raimonda Kisiela/Arņa Roņa (Skandi Auto Rallija komanda) starts.
2WD grupā ir vairākas Latvijas ekipāžas, kuras var sasniegt maksimālo posmā iegūstamo punktu skaitu – Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš, Jānis Berķis/Edgars Čeporjus un citas. Taču grupas īpatnība gan pērn, gan šīs sezonas pirmajā posmā ir Latvijas braucēju tehnikas izturības trūkums, kas čempionāta vadošās pozīcijas liek atdot mūsu seriāla ieskaitē startējošajiem ārvalstu braucējiem. Pēc Ķilpja/Ceriņa izstāšanās Utenas rallijā par uzvarētājiem Latvijas čempionāta ieskaitē kļuva Vitauts Baranausks/Mindaugs Čepulis.
Rallijā „Sarma 2011” dalībniekiem jāveic astoņi ātrumposmi – četri posmi, katrs pa divām reizēm. Pirmajā sacensību dienā sestdien cīņas sāksies ar diviem ātrumposmiem Alūksnē, bet svētdien atlikušie seši ātrumposmi Gulbenes klasiskajos rallija ceļos. Sacensībām pieteikušās 118 ekipāžas – rallija, rallijsprinta un rallijreida ieskaitēs.
FOTO: N4 klases Latvijas čempionāta līderi Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (Foto: Zigismunds Zālmanis, Nikon).
Viesturs Saukāns LAF Preses dienesta vadītājs
|