Latvijas autorallija čempionāta posms „Winter Rally 2009”, kas sestdien 31. janvārī norisināsies Utenas pilsētā un tās apkārtnē Lietuvā, būs ļoti saspringts sportistiem. Sacīkste, kurā paredzēti 12 ātrumposmi, notiks vienā dienā. Kopumā dalībniekiem būs jāveic 214 kilometri, no kuriem 101 km ātrumposmos.
Iespējams, savu nozīmīgāko sezonu sportista karjerā sestdien „Winter Rally” sāks Andis Neikšāns, kurš pirms nedēļas no LAF prezidenta Dainara Damberga rokām saņēma balvu „Latvijas Autosporta cerība”. Sacīkste Lietuvā būs labs treniņš pirms debijas pasaules rallija čempionātā Production WRC ieskaitē.
„Winter Rally 2009” dienaskārtība paredz sešus ātrumposmus, kuri katrs tiks veikti divreiz, izmantojot tā saukto rāvējslēdzēja principu. Sacensības katrā no posmiem neizceļas ar milzīgu kilometrāžu. Garākais ātrumposms būs rallija otrajā daļā, kad 9. un 10. posms Altas-1 un Altas-2 būs gandrīz 11 kilometrus garš.
„Winter Rally 2009” sacīkstē plāno startēt 68 ekipāžas, no kurām 16 būs no Latvijas. Lai arī mūsu sportisti stāsies pretī spēcīgajiem lietuviešiem, Latvijas braucēji ir favorītu pulkā gan cīņā par absolūtā vērtējuma uzvaru, gan, jo īpaši, atsevišķi klasēs. Teorētiski par absolūtā vērtējuma galveno favorītu jāuzskata lietuvieti Sauļu Girdausku, kura ekipāža vienīgā izmantos WRC automobili – Škoda Fabia WRC. Tomēr katru viņa kļūdu vai ātruma trūkumu centīsies izmantot gan Lietuvas vadošās ekipāžas ar pilotiem Vitautu Švedu, Roku Lipeiķi un Deividu Jocius, gan Latvijas vadošās N4 ekipāžas Aivis Egle/Mārtiņš Jerums („R-evolution Racing”), Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals („LMT Rallija komanda”) un Jānis Vorobjovs/Audrjus Šošs („SEB Rallija komanda”). Tāpat pārsteigumus varam gaidīt no igauņu veterāna Margusa Muraka, kurš arī startēs Utenā, uz starta stājoties kā N4 klases pārstāvis.
Teorētiski iespējams, ka vienā nedēļas nogalē Jānis Vorobjovs kļūst par laureātu uzreiz divās sacīkstēs. Sestdien aizvadījis „Winter Rally 2009” sacīksti Lietuvā, Latvijas rallija Universālais kareivis jau nākamajā dienā plāno būt uz starta Gulbenē, Latvijas rallijsprinta pirmajā posmā „Sarma 2009”.
Speciālisti prognozē, ka N4 klasē Latvijas čempionāta pirmais posms būs vairāk Egles/Jeruma duelis ar Vorobjovu/Šošu, jo Neikšāns/Dzirkals sacīksti aizvadīs ar mērķi krāt pieredzi un atjaunot braukšanas sajūtas pirms februāra vidū gaidāmā Norvēģijas rallija, kurā ekipāža debitēs Production WRC pasaules čempionātā. Neikšāns/Dzirkals izmantots tā saukto rezerves automašīnu, kurai gan nevajadzētu būt izteikti lēnākai par pasaules čempionātam paredzēto automobili.
Vēl viena intriga gaidāma Latvijas čempionāta 2WD klasē. Būs interesanti vērot, vai un cik pārāka pār konkurentēm būs spēcīgā Zigurda Kalniņa/Ģirta Dombrovska ekipāža („AutoStils Rally Team”). Ar nepacietību tiek gaidīta Ivo Priedīša/Mārtiņa Vitkovska („BTA Rally Team”) debija pie Renault Clio Sport mašīnas stūres – ekipāžas mērķis šajā sezonā ir cīnīties par augstākajām vietām Latvijas čempionātā.
Lietuvas sacensība var izrādīties skarba automobiļiem, kuru vadītāji to nespēj noturēt uz ceļa. Arī kaimiņvalstī gaidāms sals, kas situācijā, kad nav sniega un vaļņu gar trases malām, katru kļūdu var pārvērst smagā avārijā un neuzmanīgākajiem periodu līdz nākamajām sacīkstēm var pārvērst par smagu tehnikas atjaunošanas procesu.
Viesturs Saukāns LAF preses dienesta vadītājs
|