Pēc Subaru aiziešanas no WRC pazuda arī austrāliešu pilots Kriss Atkinsons, kurš nu izskatās atkal atradis darbavietu rallijā.
Kriss Atkinsons pievienojies Proton komandai startam Āzijas-Klusā okeāna čempionātā (APRC) un ir Alistera Makreja kolēģis. Hokaido rallijs, pirmais starts čempionātā un komandā, Atkinsonam neizdevās pārlieku veiksmīgs – piektajā ātrumposmā neizturēja viņa mašīnas dzinējs, bet pēc atgriešanās sacensībās pēc SupeRally sistēmas, viņš piedzīvoja izstāšanos neilgi pirms finiša.
Neskatoties uz to, ka 2005. gadā Japānas rallijā, kad tas vēl bija WRC posms, viņš izcīnīja trešo vietu, Atkinsons atzina, ka šāgada rallija ceļi viņam bija nepazīstami, un, lai gan arī iepriekš Japānas rallijs bija ātrs, tādu ātrumu viņš neesot gaidījis, kas arī bija par iemeslu dzinēja defektam.
„Ātrumposmi, kas tika izmantoti, bija diezgan atšķirīgi no tiem, ko es atceros no WRC posma, ar daudz vairāk taisnēm,” saka Atkinsons. „Vienā no ātrumposmiem veselu minūti darbojās dzinēja apgriezienu ierobežotājs – tas nav patīkami, ja tu zini, ka mūsu maksimālais ātrums ir 175 km/h, bet konkurentiem ar N4 klases turbo mašīnām tas ir 210 km/h. Turklāt taisni ceļi paši par sevi nav interesanti.”
Lielākas cerības austrālietis Atkinsons liek uz nākamo APRC posmu, kas risināsies blakus viņa mājām, Jaunzēlandē.
Atkinsons komandas biedrs Alisters Makrejs šai rallijā bija pat izvirzījies vadībā APRC ieskaitē, taču tad neveiksmes sekoja viena otrais – vispirms divi pārsisti riteņi, tad pārsists kartera aizsargs jeb „panna” un eļļas noplūde. Finišā Makrejs ieņēma trešo vietu, bet uzvarēja japānis Tošihiro Arai (Subaru).
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: Proton
|