Vācu autoražotāji BMW negaidīti paziņoja, ka 2009. gada sezonas beigās aiziet no F-1 pasaules čempionāta, kas varētu diezgan tieši atsaukties uz ralliju...
Interesanti, ka jūlijā pasaules motoru sporta izdevumos un portālos plaši parādījās ziņas, ka polis Roberts Kubica, kuš pārstāv BMW F-1 komandu, ir ieinteresēts startēt rallijā. „Es esmu liels rallija fans,” viņš teica intervijā žurnālā F1 Racing. „Es teiktu, ka pastāv liela varbūtība, ka piedalīšos kādos rallijos. Man jau piecus vai sešus gadus pieder rallija mašīna un es ar to esmu diezgan daudz braucis.”
Savulaik Kubica no sava drauga, čehu rallija pilota Jana Kopecka iegādājās Škoda Fabia WRC automobili, un gada sākumā par parādījās runas, ka viņš varētu ar to startēt Polijas rallijā, kas gan nepiepildījās. Toties tagad, kad Kubica potenciāli paliek bez darba F-1, viņam nekas neliedz pāriet uz ralliju.
F-1 piloti nereti ir iesaistījušies rallija sacensībās, piemēram, Mika Hakinens vairākas reizes startējis Arktikas rallijā, tiesa, tikai pēc savas F-1 karjeras beigām, bet pašreizējais Ferrari komandas pilots Kimi Raikonens diezgan nepārprotami izteicis simpātijas rallijam – viņš šogad jau piedalījies pāris Intercontinental Rally Challenge posmos ar S2000 klases Fiat Grande Punto Abarth, bet augusta sākumā Raikonens debitēja pasaules čempionātā savās mājās Somijā.
Ņemot vērā, kādas kaislības pēdējā laikā virmojušas ap un par F-1, nav izslēdzams, ka tas varētu atstāt savu iespaidu uz ralliju, jo motoru sports jau vien tas viss ir. Tāpēc ļoti uzkrītoša ir F-1 pilotu „koķetērija” ar ralliju, kas īpaši plaši uzplaukusi pēdējā mēneša laikā. Starp citu, Somijas rallijā kā īpašais viesis Citroen komandu apmeklēja Red Bull F-1 komandas pilots Sebastjens Fetels, kurš platām acīm skatījās un teju pavērtu muti klausījās sava vārdabrāļa Sebastjens Lēba stāstītajā un arī nenoliedza, ka labprāt reiz piedalītos kādās rallija sacensībās.
Šādi runāt, protams, nevienam F-1 pilotam nav liegts, bet ar solījumu realizāciju ir tā pašvakāk. Savulaik Mihaelam Šūmaheram bija uz stingrāko noliegts piedalīties rallijos, jo tas esot pārāk bīstami – ceļi par šauru, ātrums par lielu, koki par tuvu. Protams, ka vadošās komandas īpaši paredz nosacījumus, lai to piloti neiesaistītos aktivitātēs, kas potenciāli apdraud viņu tiešo darba pienākumu pildīšanu, jo ne jau papildus publicitātes nodrošināšana blakus aktivitātēs, bet F-1 posmu uzvarēšana ir viņu uzdevums. Turklāt nav noliedzams arī psiholoģiskais aspekts – ne jau visi F-1piloti tā labprāt atzīs, ka kaut kas autosportā viņiem nesanāk, jo F-1 taču ir augstākais pakāpiens...
Tāpēc Kimi Raikonena iesaistīšanās rallijā ir ļoti daudznozīmīgs pasākums. Pirmkārt, soms pārstāv koncernu, kam ir zināmas intereses rallijā, jo līdz ar 2012. gadu un S2000 klases kļūšanu par WRC oficiālo klasi Fiat kļūs par pilntiesīgu „spēlētāju” autoražotāju konkurencē un, otrkārt, atļaujot Kimi Raikonenam izbraukt dažos rallijos, itāļi ir nošāvuši uzreiz divus zaķus – papildus publicitāte Fiat rallija medijos un laba atbalss tajā auditorijā, kas specializēti interesējas par F-1. Treškārt, īsti nav skaidra Kimi Raikonena nākotne Ferrari F-1 komandā, jo teju tiks paziņots par spāņa Fernando Alonso pievienošanos tai uz nākamā gada sezonu, bet otra pilota vārds pagaidām netiek atklāts. Soli pa solim iesaistot Raikonenu rallijā, Fiat pēc diviem gadiem var dabūt labi sagatavotu un pieredzējušu pilotu WRC programmai un tādējādi nezaudēt cieņu savās, fanu un varbūt arī paša pilota acīs.
Pārējām F-1 rūpnīcu komandām gan šādu iespēju „spēlēties” ar ralliju nav, jo no tām tikai Toyota realizē S2000 rallija programmu, bet tā notiek ļoti autonomi, Āfrikā, un līdz šim plašu rezonansi nav izsaukusi. Cik atceros, pēdējoreiz par Toyota Corolla S2000 dzirdēju un šo auto redzēju pirms pāris gadiem Velsā, kad ar to brauca Alisters Makrejs. BMW Group nav nevienas auto markas, kas būtu kaut necik saistīta ar ralliju, tāpat Renault, McLaren un pastarpināti, kā dzinēju piegādātājiem, iesaistītajiem Mercedes.
Pārmaiņas F-1 notiek, turklāt pēdējā laika konflikti ir atstājuši ne pārāk labu nospiedumu uz karaliskajām autosacīkstēm, un šobrīd svaru kausi varētu būt nosvērušies par labu pasaules rallija čempionātam. Visādā ziņā tendences un vēsmas ir ļoti interesantas, lai skatītos, kā situācija risināsies tālāk.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: autoweek.com
|