Rallijs Talsi pierasti ir vasaras sezonas atklājējs, kas pulcē lielu skatītāju daudzumu. Ko tas nozīmē organizatoram? Dubultu atbildību, jo sacensības vērtē ne tikai braucēji, bet arī liels skaits skatītāju. Kopš pagājušā gada ralliju Talsos organizē Raimonds Strokšs kopā ar domubiedru grupu, kas darbojas zem „RA Motosport” karoga, sīkāk iedaloties rallija komandā, kuras sastāvā šogad startē Raimonds Strokšs ar stūrmani Gundaru Kļaviņu un Ivo Priedītis / Martiņš Vitkovskis, un organizatoru komandā, kuras pienākumos nu ietilpst ne tikai „BTA Rally Talsi”, bet arī „Veiklības maču” un sacensību „1000 km Grand Prix Riga 2010” organizēšana.
Vecā dziesma jaunās skaņās
„RA Motosport” pirmais uznāciens bija 2009.gada maijā, organizējot ralliju Talsos. Pats pasākuma vaininieks stāsta, ka sev par izbrīnu atrada cilvēkus, kas parakstījās uz šādu avantūru. Pašreiz komandas sastāvs ir mazliet mainījies un par pastāvīgu darba vietu to sauc pieci cilvēki. Iznākums? Skatītāju visaugtāk vērtētais rallijs sezonā. Pasākums izcēlās gan ar augstu organizētības līmeni un plašu izklaides programmu, gan lielo ārvalstu braucēju skaitu. „Pagājušogad bija ļoti veiksmīga apstākļu sakritība, jo mūsu rallijā piekrita braukt Gajs Vilkss, kas automātiski nozīmēja labu reputāciju rallijam un pārējos braucējus nebija īpaši jāpierunā,” klāsta Raimonds. Arī šogad notiek aktīvs darbs pie ārvalstu braucēju piesaistes.
Raimonds stāsta, ka pagājušajā gadā organizēt kvalitatīvu ralliju palīdzējusi viņa spēja redzēt ralliju no visām pusēm – gan kā braucējam, gan kā skatītājam. Tapat kā iepriekš, šī gada sacensībās domāts par skatītāju ērtībām, pirmajā dienā dodot iespēju redzēt četrus ātrumposmus, bet otrajā – trīs. Lai cīņa būtu interesantāka un neprognozējamāka, daļa jau zināmo ātrumposmu tiks veikta pretējā virzienā, turklāt to konfigurācija būs nedaudz mainīta. Arī pārējā pasākuma programma pārsteigs ar līdz šim rallijā neredzētām izklaidēm.
Pavizināsimies ap konusiem?
Pagājušajā vasarā interesants jauninājums skatītājiem (un arī dažiem sportistiem) bija „RA Motosport” rīkotie „Veiklības mači”. Ideja rīkot šādu atrakciju radusies mirklī, kad organizatoru komandu pēc Talsu rallija pārņēmusi zināma garlaicība – pierasts dzīvot nemitīgā skrējienā, tāpēc bija nepieciešami jauni izaicinājumi. Raimonds min, ka šie mazie mači ir labs treniņš pašiem sev, lai nemitīgi pilnveidotos tieši kā organizatori. Šis projekts noteikti būs sastopams arī tuvākā nākotnē. Idejas par „Veiklības maču” stafetēm rodas pašu organizatoru galvā – tiek ņemti konusi, striķi, labs garastāvoklis un prom uz lidlauku, kur tad arī notiek viss radošais process, lai gala rezultāta sacensības varētu veikt jebkurš autobraucējs, piedevām ar pamatīgu humora devu. Kā jau katrā jaunā lietā, arī veiklības braucienos iesākumā bijis grūti pastāstīt cilvēkiem, kas tā ir par izklaidi, jo cilvēki domāja, ka tās būs grūtas sacensības, bet kā izrādās, pēc pasākuma visi prom devušies tikai ar pozitīvām emocijām. Nu ikvienam interesentam pieejama „Veiklības maču” mājaslapa, kurā viss sīki un smalki aprakstīts.
1000 km uz riņķi vien...
Pašlaik komandas dienas kārtībā „BTA Rally Talsi”, bet paralēli tam tiek strādāts pie sen aizmirsta projekta Latvijā – 1000 km auto šosejas sacensībām, kurā dalībniekiem bez pārtraukuma jāveic 1000 kilometri pa asfaltētu trasi. Organizators stāsta, ka komandai un pašam sev tas ir jauns un liels izaicinājums, jo iepriekš nav bijusi nekāda darbība šosejas sacensībās. Idejas pamatā ir līdzīga veida sacensības Palangā (notiek jau desmit gadus), un gan Lietuvā, gan Eiropā kopumā šāda veida izturības sacensības ir ļoti populāras. „Pats labprāt piedalītos sacensībās, jo esmu ieintereģēts, bet liktenis man, diemžēl, tāds, ka jāorganizē,” smaidot piebilst Raimonds. Intensīvi tiek strādāts pie ārvalstu sportistu piesaistes, saprotams, ka vairākums sportistu būs lietuvieši, no kuriem daļa ir uzbūvējuši mašīnas, kas domātas tikai šāda veida sacensībām. Paredzēta arī Renault F1 formula, kas pirmo reizi brauks pa Biķernieku kompleksu, cenšoties labot trases ātruma rekordu. Sacensības ir saskaņotas ar lietuviešu organizatoriem, lai izvairītos no nepatīkamiem pārpratumiem, un latvieši ir vienojušies ar kaimiņvalsts sacensību organizatoriem par diviem svarīgiem aspektiem, kas nepārklāsies – sacensību dalības maksa un laiks, kad tās notiks.
„Sākot organizēt ralliju pagājušajā gadā, es absolūti neapzinājos, ko tas prasa, pat ar to, ka gadus deviņus esmu rallijā startējis kā dalībnieks. Domāju, ka pietiek ar pāris novilktām lentām, starta - finiša iekārtu, bet tagad... To pat vārdos nevar aprakstīt, kāds darbs jāiegulda – koordinēt komandu, atrast visam finansējumu, un vēl to visu izdarīt kvalitatīvi. Vērtīgākais atklājums – man tas viss ļoti patīk – organizēt, plānot un izveidot pasākumu tieši tādā formātā, kādu esmu iedomājies,” atklāj komandas vadītājs.
Autors: Ilze Aperāne Foto: RA Motosport
|