Šajās brīvdienās 10. un 11. septembrī, 24 stundu sacensībās “24 HEURES TT de FRANCE”, kas 19. reizi norisinājās Francijā netālu no Chevannes ciematiņa, latviešu ekipāža Igors Skoks/ Rūdolfs Skoks/ Arvis Piķis ar automašīnu Mitsubishi Pajero 85 ekipāžu konkurencē izcīnīja 10. vietu. Latvieši šajās sacensībās piedalījās jau septīto gadu pēc kārtas, kur Igoram Skokam šī bija sestā reize, bet Rūdolfam Skokam un Arvim Piķim pirmās ugunskristības.
Starts tika dots plkst. 15:00, termometrs tobrīd rādīja pat +35 grādus. Pēc nepilniem četriem apļiem, kad sacīkstē bija pavadītas 47 minūtes, tās tika pārtrauktas, jo aizdegās un trasē pilnībā nodega tobrīd līdera pozīcijā izvirzījusies automašīna. Latviešu ekipāža, kas kvalifikācijā uzrādīja 24. labāko rezultātu, tobrīd atradās jau 11. vietā. Sarindojot ekipāžas pēc tobrīd esošajiem rezultātiem, starts tika dots atkātoti. Liels bija pirmā pilota Igora Skoka pārsteigums, kad pēc 2 stundām un 30 minūtēm, kad notika pirmā pilotu maiņa, rezultātu tabulā ventspilnieku ekipāža atradās pirmajā vietā. Jāpiezīmē, ka līdz šim tik augstu rezultātu sešu gadu laikā Skokam nebija izdevies sasniegt. Pēc iepriekš uzkrātās pieredzes latvieši zināja, ka tikai sacensību otrajā daļā būs redzams, cik izturīga ir tehnika un kuras no ekipāžām reāli var pretendēt uz pirmā top desmitnieka vietu. 16 stundas Agra Piķa būvētā automašīna Mitsubishi Pajero turējās godam un latviešu ekipāža “SKOKS & PIĶIS” pārliecinoši bija piektā ātrākā. Ap plkst. 7 rītā sāka līt lietus, kas trasi pārvērta lielā slidotavā, automašīnas burtiski slidinājās pa iepriekšējās stundās gludi nobraukto cieto trasi,kuru tobrīd klāja lielas ūdens peļķes. Arvien biežāk kāda no mašīnām “izlidoja” no trases, sagriezās vai palika karājoties trases malā uzbērtajos vaļņos. No remontdarbiem neizbēga arī latviešu vadītais Mitsubishi Pajero. Kad līdz finišam bija atlikušas astoņas stundas, nācās iebraukt servisa zonā, lai sametinātu priekšējo pusasi, bet vēl pēc nedaudz stundām bija jānomaina arī bremžu uzlika.
Finišu sacensībās sasniedza 60 ekipāžas, kur ventspilnieki iekļuva pirmo desmit labāko ekipāžu skaitā un balvā saņēma “Dzelzs vīra” kausu. Pēc sacensībām Igors Skoks atzina, ka rezultāts ir negaidīti augsts, jo šoreiz galvenais mērķis bija jaunajiem sportistiem iegūt pieredzi tik grūtā un sarežģītā sacīkstē kā 24 stundu sacensības un, protams, sasniegt finišu.
Septiņu gadu laikā trīs augstākie latviešu sasniegumi 24 stundu sacensībās Francijā:
2008. gadā 4. vieta, kurā visu sacīksti nobrauca tikai divi piloti Igors Skoks un Māris Saukāns (automašīna “OSCar O3”).
2010. gadā 9. vieta - ekipāža Igors Skoks/ Jānis Berķis/ Māris Saukāns (automašīna “OSCar O3”)
2009. gadā 10. vieta – ekipāža Igors Skoks/ Andris Feldmanis/ Raivis Zeltiņš (automašīna “Mitsubishi Pajero”).
Informācijai: 24 stundu sacīkstē starts tiek dots divas reizes, kur otrajā reizē desmit kilometrus garais aplis tiek braukts pretējā virzienā. Katrs pilots bez pārtraukuma drīkst braukt ne ilgāk kā 2,5 stundas, bet katra sportista kopējais braukšanas laiks nedrīkst pārsniegt 12 stundas.
Foto: Iveta Kaminska (AutoEuro)
Iveta Kaminska Ekipāžas “Skoks & Piķis” preses pārstāve
|