Akropoles rallijā pēc pirmās dienas līderpozīcijā atrodas Miko Hirvonens (Ford), bet daudz labākā – trešajā – pozīcijā ir Sebastjens Lēbs (Citroen). Rallijā, kur daudz ko nozīmē tīrāka trajektorija, zemāka starta vieta ir priekšrocība...
Situācija kopvērtējumā dramatiski izmainījās pēdējos dienas ātrumposmos, kad komandas atkal sāka spēlēt taktikas spēlītes. Līdz tam Akropoles rallijs bija klasisks Akropoles rallijs – ar smagu, putekļainu un akmeņainu trasi. Mēs jau rakstījām , ka vēsturisku pirmo uzvaru ātrumposmā izcīnīja Jevgeņijs Novikovs, taču jau nākamajā, piektajā, posmā viņš pārsita riepu un zaudēja gandrīz trīs ar pusi minūtes.
Dienas pēdējā, sestajā ātrumposmā pavisam nevajadzīgu kļūdu, vismaz pēc Miko Hirvonena domām, piedzīvoja Jari-Mati Latvala, kurš kļūdījās līkumu sasaistē, ieslīdēja grāvītī un iestrēga tur uz trim minūtēm, kamēr skatītāji izcēla viņa auto atpakaļ uz ceļa. Dani Sordo savukārt apzināti piebremzēja pirms finiša un Hirvonens izrādījās esam visnotaļ neizdevīgajā pirmajā pozīcijā. Latvala noslīdējis no pirmās uz 11. pozīciju.
„Domāju, ka būšu otrais vai trešais, lai man būtu laba starta pozīcija rītdienai, bet biju ļoti pārsteigts uzzinot, ka esmu pirmais,” saka Hirvonens. „Patīkami būt līderim, rīt nebūs viegli, strādāt citiem par trases „tīrītāju”. Rītdienas ātrumposmi ir lēnāki un stāvāki, nepiemēroti mūsu mašīnai, taču šis ir smagākais rallijs čempionātā, un viss var notikt”
LMT rallija komandas ekipāža pēc neveiksmēm Portugāles un Itālijas rallijā Akropolei izvēlējās piesardzības taktiku, kas šai smagajai trasei ir ļoti adekvāts lēmums. Tādēļ pirmā diena tika veikta rezervēti – Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals atrodas 10. vietā PWRC ieskaitē. Arī otrajā un trešajā dienā ekipāža nevēlas pārlieku riskēt. Līderi pēc pirmās dienas ir vietējie sportisti Lambross Atanasulass/Nikolaoss Zakheoss, kuri startē ar Škoda Fabia Super 2000 automobili. Tikai astoņas sekundes no viņiem atpaliek ar tādu pat automašīnu startējošie zviedri Patriks Sandels/Emīls Akselsons. Pirmās dienas beigās vadošo trijnieku noslēdz katarieša Nasera Al-Atijaha un itāļa Džovanni Bernačīni ekipāža.
Neskatoties uz to, ka Akropoles rallijs tiek uzskatīts par vienu no smagākajiem pasaules čempionāta posmiem, pēc pirmās dienas izstājušās ir tikai trīs ekipāžas no 47 startējušajām.
Akropoles rallija rezultāti pēc pirmās dienas:
1. Miko Hirvonens/Jarmo Lehtinens (Somija, Ford WRT) 1:27:11.3 2. Dani Sordo/Marks Marti (Spānija, Citroen WRT) +3 sek. 3. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Francija/Monako, Citroen WRT) +1,1 sek. 4. Peters Solbergs/Fils Milzs (Norvēģija/Lielbritānija) +41,8 sek. 5. Henings Solbergs/Kato Menkeruds (Norvēģija, Stobart WRT) +1:17.7 6. Sebastjens Ožjērs/Žiljēns Ingrasija (Francija, Citroen Junior WRT) +1:17.8 7. Federiko Viljagra/Horhe Peress Kompanks (Argentīna, Munchi’s WRT) +2:04.1 8. Halīds Al-Kasimi/Maikls Ors (AAE/Lielbritānija, Ford WRT) +2:15.0 9. Konrāds Rautenbahs/Daniels Barits (Zimbabve/Lielbritānija, Citroen Junior WRT) +2:16.5 10. Mads Ostbergs/Jonass Andersons (Zviedrija, Adapta AS) +2:41.0
PWRC ieskaite: 1. Lambross Atanasulass/Nikolaoss Zakheoss (Grieķija, Škoda Fabia) 1.31;44,1 2. Patriks Sandels/Emīls Akselsons (Zviedrija, Škoda Fabia) +8,2 3. Nasers Al-Atija/Džovanni Bernačīni (Katara/Itālija, Subaru Impreza) +12,6 4. Armindo Arūžo/Miguels Ramaljo (Portugāle, Mitsubishi Lancer) +18,2 5. Tošihiro Arai/Glens Maknīls (Japāna/Lielbritānija, Subaru Impreza) +28,0 6. Martins Prokops/Jans Tomaneks (Čehija, Mitsubishi Lancer) +50,7 ... 10. AndisNeikšāns/Pēteris Dzirkals (Latvija, Mitsubishi Lancer) +3:23,2
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: motrsport.com
|