S.B.C. Rallija komandas ekipāža Aleksandrs Grīva un Ritvars Vēveris izcīnīja 2.vietu rallijsprinta čempionāta pēdējā posmā Rallijs "Latvija 2011", tādējādi nodrošinot 3.vietu 2011.gada Latvijas Republikas rallijsprinta čempionāta sezonā 4WD+ klasē. S.B.C. Rallija Komanda šajā posmā startēja ar īrētu Subaru Impreza automašīnu.
Aleksandra Grīvas komentārs pēc sacensībām: "Pirms 5.rallijsprinta posma mums vēl bija matemātiskas iespējas cīnīties par čempiona titulu ar Arvi Arumu un visas iespējas cīnīties par vicečempiona titulu ar Zigurdu Kalniņu, taču mēs avarējām tajā posmā un abi konkurenti šo posmu finišēja godam - par pirmo un otro vietu. Pēc tam sekoja rallijs Kurzeme, kurā mēs nestartējām, bet Arums ar Kalniņu atkal finišēja kā labākie, tādējādi pirms rallija Latvija jau bija pilnīgi skaidrs, ka čempioni 4WD+ klasē ir Arvis Arums ar Gati Balgalvi un vicečempioni Zigurds Kalniņš ar Ģirtu Dombrovski.
Kurzemes posmā Bergmaņu ekipāžai rallijs bija vienkārši jānobrauc "punktos", lai iegūtu 3.vietu sezonā, taču viņi piedzīvoja avāriju. Līdz ar to mūsu situācija pirms pēdējā posma rallijs "Latvija 2011" par trešo vietu vēl bija cerīga, jo cīnīties par to varējām mēs un vēl 3.ekipāžas - Bergmanis 22p., Grīva 21p., Muižnieks 19p., matemātiski arī Ernstsons 12p..Mēs nebijām gatavi vienkārši tāpat atdot 3.vietu tāpēc, ka nav automašīnas ar ko piedalīties - meklējām visus iespējamos variantus un pateicoties mūsu ģenerālsponsora SIA S.B.C. atbalstam radām šādu iespēju un izīrējām no Guntara Miķelsona "Subaru Impreza" sporta automašīnu.
Atšķirībā no mūsu pārējiem rallijsprinta startiem, kur mūsu izvirzītais mērķis un cīņa vienmēr ir bijis pirmā/otrā/trešā vieta, tad šajā rallijsprintā mūsu mērķis bija pilnīgi cits - nobraukt rallijsprintu līdz galam un būt ātrākiem par Bergmaņa un Muižnieka ekipāžu. Līdz pat pēdējam brīdim nebija skaidrs vai arī ar īrētu auto šo posmu brauks Bergmaņu ekipāža, tomēr ekipāža izlēma nepiedalīties, kas atviegloja mūsu uzdevumu. Mūsu uzdevums rallijā Latvija bija nobraukt ātrāk par Muižnieka ekipāžu. Šī ekipāža vienmēr ir braukusi lēnāk par mums un uzdevums it kā nebija grūts, ja vien mēs būtu startējuši ar savu auto un mums nebūtu bijušas tehniskas problēmas pirmajos divos ātrumposmos, kur zaudējām apmēram 1 minūti. Taču Muižnieka ekipāža 3.ātrumposmā pārsita riepu un mainot to ātrumposmā zaudēja ~ 3 minūtes. Līdz ar to mūsu zaudētā minūte vairs nespēlēja lielu lomu 4WD+ klasē un mums atlika tikai cīnīties par pieklājīgu vietu absolūtajā vērtējumā, ko arī veiksmīgi izdarījām. Ja pēc 1.ātrumposma bijam tikai 11.vietā absolūti, tad finišā bijām 2.vietā.
Ātrumposmi:
SS1 - jau pēc 500m auto vairs nebija jaudas un visu ātrumposmu nobraucām ļoti lēni. Pēc finiša auto atkal parādījās jauda un nebija skaidrs, kas par lietu. Šīs vainas dēļ pazaudējām šajā posmā vismaz 40 sekundes.
SS2 - auto jauda atkal pazuda pēc pirmajiem līkumiem - braucām atkal ļoti lēni. Jutu, ka ar pus gāzi auto sāka it kā iet labāk - vairs neizmantoju auto jaudu un braucu ar pus gāzi. Nobraucām šo posmu un konstatējām, ka pie vainas ir gaisa ieplūdes truba, kas atrodas pēc gaisa filtra kastes, kā rezultātā pie turbīnas spiediena paaugstināšanās truba rāvās ciet un auto nepietika gaiss, kas attiecīgi samazināja auto jaudu. Nostiprinājām ar savilcējiem šo trubu tā, lai tā neraujas ciet un auto atkal bija ierindā. Šajā posmā pazaudējām apmēram 10-15 sekundes.
SS3 - Braucām labi, auto gāja. Diemžēl, nebiju pieradis pie auto bremzēm un kļūdījos pēdējā roterī, kur 2 reizes biju spiests braukt atpakaļgaitā. Kļūdas dēļ zaudējām ~14 sekundes.
SS4 - Sarežģīts un šaurs ātrumposms. Viss kārtībā.
SS5 - Braucām labā tempā - Ričiņš kādu gabalu pirms finiša teica, lai braucu mierīgāk. Ātrumposma pēdējais līkums bija mazliet par ātru.
Rezumē un plāni:
Ja salīdzinām laikus ar rallija kopvērtējuma rezultātu tabulu, tad mēs ar kopējo laiku 31:50 pēc 5.ātrumposmiem (noņemta nost 1 minūte jaudas zuduma dēļ, ko zaudējām 1./2.ātrumposmā) būtu ~19.vietā absolūti, kas manuprāt nav slikts rezultāts, ja ņem vērā faktu, ka man nebija gandrīz nekādas pieredzes ar Subaru, jo kopš savas debijas rallijā esmu braucis tikai un vienīgi ar Mitsubishi Evolution. Subaru ļoti atšķiras vadāmība no Mitsubishi. Kā arī bija vietas, kur negribējām lieki riskēt un labāk piebremzējām, jo auto nebija mūsu - tādējādi braucām zem sava ierastā tempa. Ar Subaru izbraucām tikai iepriekšējā dienā mazu un ļoti šauru testa ātrumposmu, lai kaut cik pierastu pie auto vadāmības.
Savu plānu vismaz daļēji šogad esam izpildījuši - izcīnījām 3.vietu uz goda pjedestāla rallijsprinta sezonas kopvērtējumā ātrākajā klasē 4WD+. Tagad atliek reanimēt mūsu auto un domāt, ko darīt tālāk nākamgad. Katrā ziņā mērķis ir tiekties uz priekšu, nevis stāvēt uz vietas - vai tas izdosies....to rādīs laiks!"
Onboard video. Foto.
Sponsori:
2011.gada sezonā S.B.C. Rallija komandas ģenerālsponsors ir metālbūvkonstrukciju firma SIA S.B.C.
Sponsori: Auto24.lv
Atbalstītāji: SIA MALEK un SIA Gultņu Serviss.
S.B.C. RALLIJA KOMANDAI sekot variet Twitter kontā: http://twitter.com/SBCRALLYTEAM
|