Finišējis pirmais Latvijas un Igaunijas čempionāta, kā arī Baltijas kausa posms Louna Eesti Talv 2005. Vēl nedēļas sākumā nebija īstas pārliecības vai šis rallijs vispār notiks, jo Veru apkaimē nebija ne sniega, ne ledus un temperatūra turējās virs nulles. Tomēr, organizatoru liktās cerības uz laika prognozi attaisnojās un rallijs notika pietiekoši normālos ziemas apstākļos. Lai arī sniega nebija tik daudz kā pagājšgad, ceļi bija klāti ar ledu.
Abi ekipāžas dalībnieki Aivis un Normunds uzskata, ka labāk šo sacīksti nobraukt būtu bijis grūti. Aivis Egle:„Pirmajā dienā pa tumsu braucu piesardzīgi, jo nebija vēl pārliecības par sapratni ar jauno stūrmani. Normunds nolasīja visu pareizi, tomēr lai iegūtu pārliecību vajadzīgs laiks. Otrajā dienā jau braucām daudz drošāk un to var redzēt pēc rezultātiem – praktiski neatpalikām no līderiem. Dorosinskis un Rauams gan bija fantastiski ātri – šajā trasē viņus noķert nebūtu iespējams. Ar auto viss ir kārtībā, gatavojamies Sarmai.”
Savukārt, Normunds Aizkalns atzina, ka viņam ļoti patika braukt vienā ekipāžā ar Aivi Egli: „Aivis ir ļoti profesionāls braucējs. Viņš pefekti izmanto visas auto iespējas – ātrumkārbu, bremzēšanu ar kreiso kāju, rokas bremzi. Es jūtu, ka piestrādājot pie stenogrammas, mēs varam braukt vēl daudz ātrāk. Nevaru vien sagaidīt nākošo ralliju.”
Šis rallijs bija ievērojami ātrāks nekā pagājušajā gadā. Vai nu tas saistīts ar ceļa segumu, vai arī ar uzlabojušos dalībnieku meistarību, to varam tikai minēt. Arī pagājušajā gadā Aivis Egle ierindojās 8. vietā absolūtajā ieskaitē. Tomēr, salīdzinot rezultātus ātrumposmos, kas precīzi atkārtojās no pagājušā gada – SS1 Holsta, SS5 Viitina, SS8 Kundja un SS9 Kasaritsa, atklājās ka šogad mūsējie saviem pagājušā gada laikiem vinnējuši no pusminūtes līdz gandrīz minūtei. Pie tam, visos pieminētajos ātrumposmos uzrādīts labāks laiks kā pagājušā gada ātrumposma uzvarētājam.
Rallijs atnesa pārsteigumus jau pirmajā ātrumposmā. Dorosinskis ar N grupas Subaru uzrādīja absolūti labāko laiku, pārspējot pat Murakas ar WRC. Vēl vienu pārsteigumu sagādāja lietuvietis Vilimas, kurš ar Renault Clio priekšpiedziņas auto sarežģītajā nakts ātrumposmā bija devītais, apsteidzot daudzas pilnpiedziņas mašīnas. Diemžēl, līdz startam tā arī netika otra R-evolution Racing ekipāža Džigurs/Mežaks, jo viņu Ford Sierra nodega elektrosistēma. Acīmredzot, vainīgi tumsas papildlukturi, kuru jauda izrādījās par lielu un vadiem izkusa izolācija. Pirmajā ātrumposmā tehniska defekta dēļ izstājās arī Vorobjovs/Ervalds. Tomēr, pateicoties Superally sistēmai, viņiem bija iespēja sacensību turpināt otrajā dienā. Pēc pirmās dienas (nakts) trīs ātrumposmiem Murakas bija iekarojis līdera pozīciju, tiesa, tikai par 7 sekundēm apsteidzot Dorosinski. Egle/Aizkalns ieņēma 10.vietu absolūti un 4.vietu N grupā.
Otrajā dienā Egle/Aizkalns kāpināja tempu un daudz neatpalika no līderiem. Tomēr, naktī pazaudēto atgūt nebija iespējams. Ik pa brīdim labākos laikus uzrādīja Dorosinskis un Rauams, apsteidzot Murakas. Finišā Murakas gan saglabāja pirmo pozīciju, bet tikai ar nieka 12 sekunžu pārsvaru. Ar dažādām kļūdām cīnījās Kuhars, no kura visi gaidīja labāku sniegumu. Arī polim acīmredzami šī trase bija neērta. Izstājās Ahu kuru vecajai Evo 3 neizturēja dzinējs. Māris Neikšāns izstājās ar reduktora defektu. Savukārt, viņa brālis Andis uzmeta kūleni lielā ātrumā, pirms tam braucot ar nolauztu ātruma pārslēgu. Andis gan sacīksti turpināja arī pēc kūleņa. Samērā labi startēja Aldis Pīlēns, kuram izdevās saglabāt savu ritmu un bez ekscesiem tikt līdz finišam, ieņemot nākošo vietu N grupā aiz Egles/Aizkalna. Vorobjovs/Ervalds pēc 15 minūšu soda par trim pirmajā dienā nefinišētajiem dopiem, protams, uz augstu vietu cerēt nevarēja. Tomēr, viņi finišēja un pat tika pie ieskaites punktiem Latvijas čempionātā.
Oficiālie rezultāti būs zināmi tikai 28.janvārī, jo pēc sacīkstes tehniskā kontrole atklāja pārkāpumus igauņu sportista Meriloo Mitsubishi Evo 7 automašīnai. Tā, kā uz vietas nebija pieejama visa auto dokumentācija, tiesneši iepazīsies ar lietas apstākļiem un pieņems lēmumu piektdien.
|