Gatavojoties pirmajam vasaras rallijam Kiprā, Ford komanda aizvadījusi pēdējos gados garāko testu sesiju, Miko Hirvonenam un Jari-Mati Latvalam sešas dienas strādājot Sardīnijas ceļos.
Testi notika Kaljāri pilsētas apkaimē salas dienvidos, katram pilotam aizvadot trīs braukšanas dienas. Tik gara testu sesija bija nepieciešama, jo Kipras rallijs būs neparasts un neierasts pasaules čempionātā – trase izlikta gan pa grants, gan asfalta seguma ceļiem, turklāt pa asfaltu būs jābrauc ar grants regulācijas mašīnām. Līdz ar to galvenā Ford komandas uzmanība šajā testu sesijā bija veltīta piekarei – lai atrastu piemērotāko regulāciju, mašīnām tika pazemināts klīrenss un noregulētāki cietāki amortizatori.
Komandai paveicās arī ar laika apstākļiem, jo vienā testu dienā lija lietus. „Testa ceļš gan kļuva ļoti slidens, taču arī Kiprā var līt, tāpēc man šī pieredze bija ļoti vērtīga,” saka Jari-Mati Latvala. „Grants riepām ir sliktāka saķere uz asfalta, arī bremzes ir mazākas, līdz ar to pirms līkumiem būs jābremzē ātrāk. Bremzēm būs liela slodze, toties riepas saglabājās ilgāk – mēs veicām neparasti garu distanci, 240 km!”
„Nav pārāk aizraujoši tā braukt, taču šī būs jauna pieredze un izaicinājums visiem, interesanti būs pavērot, kādi būs rezultāti pēc pirmās dienas,” par jauktā seguma rallija ideju piebilst Hirvonens.
Kipras rallijs ir trešais pasaules čempionāta posms, un otrais ieskaites posms PWRC klasei, kurā startē mūsu Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Rallijs risināsies 13.-15. martā.
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: mikkohirvonen.com
|