Argentīnas ralliju Sebastjens Lēbs (Citroen) pabeidza kā divkāršs teicamnieks, ar diviem pieciniekiem – piektā uzvara šosezon un piektā uzvara pēc kārtas Argentīnā!
Kā jau bija sagaidāms, nekas neatturēja Lēbu no uzvaras Argentīnā - mašīna strādāja perfekti, pats ideāli, un atomkarš arī nesākās. 58 sekundes, ko pēc rallija otrās dienas atpalika otrs Citroen pilots Dani Sordo pēc pieciem šodienas ātrumposmiem jau pārvērtās par minūti un 13 sekundēm, un francūzis varēja aizvadīt kārtējo mierīgo rallija dienu.
Izcīnījuši savu 52. WRC uzvaru, Sebastjens Lēbs un Daniels Elena gremdējās atmiņās par 2004. gadu, kad viņi šai rallijā palika otrie aiz Karlosa Sainsa, kurš tajā Argentīnas rallijā sasniedza jaunu uzvaru rekordu – 26. „Kopš tā gada tik daudz kas ir noticis!” saka tagadējais rekordists Lēbs. „Togad mēs bijām otrie aiz Karlosa un kopš tās reizes mēs vairs neesam pārspēti Argentīnā. Vienmēr ir jauki uzvarēt šajā rallijā. Šogad tas sākās smagi un līdz pat sestdienas pēcpusdienai mums bija jābrauc slapju muguru! Tad situācija pavērsās mums par labu, kad Miko Hirvonenam radās problēmas ar auto, taču arī pēc tam es pārāk neatlaidu gāzes pedāli, jo te vienmēr var kļūdīties kādā no neskaitāmajiem tramplīniem vai nepamanīt kādu no neskaitāmajiem akmeņiem trasē.”
„Ford” nedienas turpinājās arī trešajā rallija dienā. Šķita, ka Jari-Mati Latvalam pēc Hirvonena izstāšanās nevajadzētu būt problēmām saglabāt trešo vietu, jo tuvāko sekotāju, Peteru Solbergu, viņš apsteidza par veselu minūti. Bet nekā nebija! Cerības uz goda pjedestālu pazuda šodienas pirmā ātrumposma sestajā kilometrā, kad Latvalas „Ford Focus WRC” piemeklēja dīvains dzinēja defekts – vienā no tramplīniem automašīnas aizmugure atsitās pret ceļa virsmu, iedegās brīdinājuma signāls un dzinējs noslāpa. „Es izmēģinājos visu iespējamo, lai to iedarbinātu, iekams pārstartēt visu sistēmu, bet tikai pēc tam dzinējs atkal iedarbojās,” stāsta Latvala. „Mums vienkārši nepaveicās. Esmu ļoti vīlies, ka nesanāca kāpt uz goda pjedestāla, taču priecājos, ka esmu finišējis.” Protams, pēc divām avārijām arī sestā vieta nav slikts rādītājs.
Sirdi plosoša neveiksme arī Peteram Solbergam, kura cerības uz trešo vietu, ko viņam laipni atdeva Latvalas „forda” dzinējs, beidzās nākamajā ātrumposmā zema degvielas spiediena dēļ. Tā nu trešā vieta nonāca Heninga Solberga rokās, un viņa auto nekādus brīnumus nerādīja un nekādus defektus „neatrada”.
PWRC ieskaitē uzvarēja Nasers Al-Atija, kurš turklāt saņēma divus ieskaites punktus arī pasaules čempionāta kopvērtējumā.
1. Sebastjens Lēbs/Daniels Elena (Citroen WRT) 3:57:40.3 2. Dani Sordo/Marks Marti ( Citroen WRT) +1:13,1 3. Henings Solbergs/Kato Menkeruds (Stobart WRT) +4:04,1 4. Frederiko Viljagra/Hosē Diass (Munchi’s WRT) +5:59,7 5. Metjū Vilsons/Skots Martins (Stobart WRT) +6:10,9 6. Jari-Mati Latvala/Mīka Antila (Ford WRT) +9:50,0 7. Sebastjens Ožjērs/Žiljens Ingrasija (Citroen Junior WRT) +20:55,1 8. Nasers Al-Atija/Džovanni Bernačīni (PWRC) +23:11,6
Sagatavoja: Līga Stirna (rallylv.com) Foto: motorsport.com
|