Aizvadītajā nedēļas nogalē Latvijas ziemas autosprinta čempionātā noslēdzās Centra reģiona cīņas, kas nozīmē, ka ir zināmi vairāki klašu čempiontitulu pretendenti. Reģiona līderi šobrīd vēro notikumus Kurzemes un Vidzemes reģionos, kur seriāli vēl turpinās. Kad arī tie būs noslēgušies, Latvijas ziemas sprinta līderi tiksies čempionāta finālsacīkstē. Centra reģionā uzvaras klasēs guvuši Aigars Tīdmanis (RWD), Sandis Laukšteins (2WD) un Jānis Slišāns (4WD).
Svētdien Brīvkalnu trasē startēja arī Kurzemes reģiona cīņas, kas šonedēļ – sestdien -- turpināsies ar otro posmu Tukumā, bijušajā Melnezera autokrosa trasē. Šonedēļ uz starta stāsies arī Vidzemes reģiona trešā posma dalībnieki – svētdien Smiltenē, Tepera trasē.
Centra reģiona ceturtais posms sestdien aizvadīts 333 trasē. Pilnpiedziņas 4WD klasē uzvaru sasniedza Jānis Slišāns, aiz sevis atstājot bez čempionāta ieskaites startējušo Ilvaru Abramenko, kā arī Māri Zālīti un Edgaru Avenu.
2WD klasē aizraujošā cīņā uzvaru sasniedza Ivars Cīrulnieks, aiz sevis atstājot Almantu Faušteinu un vienu no reģiona līderiem Modri Žentiņu. Pēdējais, iespējams, būtu cīnījies par uzvaru, ja trešajā braucienā nebūtu piedzīvota izstāšanās piekares lūzuma dēļ.
Aizmugures piedziņas RWD klasē strauji punktus krāj Kristaps Daģis, sasniedzot uzvaru visos trīs braucienos. Otro vietu guva Jānis Apsītis, bet trešais – Gundars Tīdmanis.
Līdz ar šīm cīņām Centra reģionā zināmi galvenie titula pretendenti, kuri gaida Vidzemes un Kurzemes reģionu seriālu noslēgumu. Pilnpiedziņas klasē ar 37 punktiem uz finālu dosies Slišāns, Vigo Rubenis pirms fināla sakrājis 36 punktus, bet Edgaram Avenam 30 punkti. 2WD ieskaitē Sandim Laukšteinam 37 punkti, seko Modris Žentiņš (34) un Mairis Laukšteins (32). Aizmugures piedziņā Aigaram Tīdmanim 37 punkti, Daģim un Gundaram Tīdmanim – pa 31.
Tomēr interesanti, ka minētie un arī ārpus trijnieka esošie Centra reģiona dalībnieki uz finālu var doties ar lielāku punktu bagāžu. Ja sportisti uzsākuši cīņas arī kādā no citiem reģioniem, viņiem ir iespēja attiecīgajā reģionā gūt vairāk punktus pirms fināla nekā šobrīd sakrāts Centra ieskaitē. Piemēram, pēc četriem aizvadītajiem Centra reģiona posmiem (vērtē trīs labākos) Kristaps Daģis finālam sakrājis 31 punktu. Tikmēr Vidzemes reģionā, kur notikuši divi posmi, viņš ar divām uzvarām sarūpējis jau 26 punktus, līdz ar to vēl viens panākums Vidzemē Daģi var pārvērst par aizmugures piedziņas klases līderi ar simtprocentīgu punktu skaitu pirms fināla. Turklāt, pat, ja citā reģionā neizdodas gūt vairāk punktus, ar veiksmīgu savu dalību punktu skaitu var neļaut sasniegt potenciālajiem konkurentiem no attiecīgā reģiona. Tātad ziemas autosprinta čempionāts ir ne tikai sportiskā, bet arī stratēģiskā cīņa!
Sestdien Tukumā, Melnezera trasē notiks Kurzemes reģiona otrais posms. Tas sekos pēc cīņām Brīvkalnu trasē. Priekšpiedziņā svētdien uzvarēja Jānis Slišāns, aiz sevis atstājot bez ieskaites startējušos drifta speciālistu Jāni Lambertu un Raivi Ranku. 2WD ieskaitē brāļi Sandis un Mairis Laukšteini, kā arī Modris Žentiņš ķērušies pie punktu krāšanas arī Kurzemes reģionā. Sandis – pirmais, Mairis – otrais, bet Žentiņš – ceturtais, trešajā vietā ļaujot nonākt Aivo Gailītim. RWD klasē uzvara Aigaram Tīdmanim, kurš pārspēja bez ieskaites braucošo bijušo Latvijas čempionu Normundu Orlovu un Jāni Visocki.
Kā papildu ieskaite Kurzemes reģionā bija radžu riepu klašu cīņa. Uzvaras guva Jānis Strazdiņš (RWD), Modris Žentiņš (2WD, vienīgais dalībnieks) un Krišjānis Ritovs (4WD, vienīgais dalībnieks).
Svētdien turpināsies arī Vidzemes reģiona seriāls. Pirms trešā posma klasēs vadībā Kristaps Daģis (RWD), Armands Cīrulnieks (2WD) un Māris Zālītis (4WD).
Informācija par Latvijas ziemas autosprinta čempionāta norisi atrodama laf.lv un standartauto.lv.
Foto: Gints Bērziņš, Go4speed.lv
Viesturs Saukāns LAF Preses dienesta vadītājs
|