Liepājas Rallija Komanda rallijā „Talsi” startēs pilnā sastāvā ar astoņām ekipāžām. Kā lielākais jaunums ir Mārtiņa Būčiņa/ Renāra Franča jaunais devītās paaudzes Mitsubishi Evo rallija auto.
Auto sagatavošana ieilga līdz pat pašam Talsu rallija priekšvakaram, tāpēc pirmais auto izmēģinājums sacīkšu režīmā notiks tikai sestdienas vakara pirmajos Talsu ātrumposmu kilometros. Tomēr pats Būčiņš ir noskaņots kaujinieciski: „Gāzi grīdā!” Būčiņa/ Franča ekipāža šobrīd ieņem sesto vietu N4 grupas vērtējumā. Paredzams, ka Būčiņam ar jauno tehniku būs iespējams līdzvērtīgi konkurēt ar vadošajām Latvijas ekipāžām cīņā par pirmajām vietām N4 grupā.
Auto būvniecība galvenokārt notika Liepājas pievārtē – Grobiņā. Vienīgi drošības karkasa uzstādīšana un dzinēja regulēšana veikta aiz Latvijas robežām. Auto ir sagatavots atbilstoši N4 grupas prasībām. Dzinēja uzlabošanas darbi tika veikti pašu mājās. „Dzinējam principā jau neko nedrīkst darīt. Vienīgais, ko var, ir izārdīt, un salāgot, lai detaļas izskatās pēc detaļām nevis pēc frēzējuma vai atlējuma gabaliem. Tāds, kāds motors nāk standartā – var teikt, ka žiguļa motors ir labāks,” par dzinēja uzlabošanu stāsta Būčiņš. Dzinēja regulēšana tika veikta Somijā.
Būčiņa sporta Evo ir aprīkots ar Proflex amortizatoriem, transmisijā parasto ātrumkārbu nomainījusi tā sauktā „kulaceņu” ātrumkārba, apstāšanos nodrošina jaudīgākas N grupas bremzes. „Šīs nav pašas dārgākās N grupas bremzes, jo mūsu ceļiem ar irdeno granti tās nav nepieciešamas – riteņi bloķējas kā ar vienām, tā otrām. Ja būtu cietākas grunts ceļi, tas varbūt atmaksātos,” tā Būčiņš. „Centāmies automašīnā salikt pašu labāko, kas uz šo brīdi N grupas Mitsubishi ir pieejams. Ja taisi, tad jātaisa tā, lai nebūtu pie šīm lietām jāatgriežas.”
Taču arī pārējās ekipāžas nav sēdējušas ar klēpī saliktām rokām. Ulda Seska/Gunāra Franča ekipāža iepriekšējā nedēļas nogalē bija ātrākie minirallijā „Kalnmuiža”, kamēr Lebedeva/ Deklaus ekipāža, ierindojoties trešajā vietā, ieguva iespēju konstatēt tehnisku defektu savā N grupas Mitsubishi ātrumkārbā, kurš nu uz Talsu ralliju ir novērsts. Minirallijā sekmīgi piedalījās arī Krieviņa/ Šteinberga ekipāža un arī komandas meitenes – Gita Laugale duetā ar Santu Dauksti.
Nopietni remonti tika veikti liepājnieku priekšpiedziņas mašīnām. Pilnībā tika izjaukts un saremontēts dzinējs Dana Lešča/ Jāņa Vīksnas Hondai. Taču tā kā detaļas šim dzinējam nebija iespējams sagādāt pietiekoši ātri, motors ekipāža nav paspējusi līdz noregulēt uz maksimālajiem jaudas un griezes momenta parametriem. Savukārt Normunda Verbeļa/ Igora Bartaščenoka baltais Honda Civic tika pastiprināta ilgajos rallija gados nogurusī virsbūve. Vienīgais no priekšpiedziņu braucējiem, kas iztika bez nopietniem remontiem starp ziemas un vasaras posmiem, ir Mārtiņa Meldrāja/ Gundara Vītola dzeltenais Renault Clio.
Ceturtdienas vakarā braucēji jau pierakstīja pirmos Talsu rallija ātrumposmus. Īpaši interesants solās būt pilsētas ātrumposms, kur vienā no posmiem ir pat tramplīns. Lielākā daļa trases jāpieraksta šodien – piektdienas laikā. Kā atzīst sportisti, trases veidotāji ir pacentušies, lai ātrumposmi īpaši neatkārtotos no iepriekšējiem gadiem, un rallijs solās būt interesants. Skatītājiem savukārt būs iespējams redzēt pat astoņus ātrumposmus, kas varētu būt sava veida Latavijas ralliju rekords.
www.liepaja.lv/rallijs
Foto: E.Dzanuškāne
|