Rally-Raid
2011. gadā Dakaras rallijreids joprojām notiks Dienvidamerikā. Pēc pēdējo 2 gadu veiksmīgi aizvadītām sacīkstēm, organizatori ziņo, ka arī 2011. gadā pasaules populārākais rallijreids notiks turpat - Argentīnā un Čīlē no 1. līdz 16. janvārim. Organizatoru lieliskās attiecības ar abām valstīm, kā arī entuziasma pilnie līdzjutēji, ir galvenie iemesli, lai organizatori trešo reizi veidotu sacensības šajā reģionā.
Argentīnas un Čīles amatpersonas neapšaubāmi ir priecīgas par šādiem plāniem. „Šajos 2 gados mums ir bijusi izdevība parādīt visai pasaulei mūsu zemes ainavas un cilvēkus. Mēs lepojamies uzņemt Dakaras sacensības un esam daudz darījuši, lai tas notiktu,” – tā Argentīnas tūrisma ministrs.
Organizatori gan apzinās, ka Dakaras popularitāte gan dalībnieku, gan līdzjutēju vidū, kopš tā ir pārcēlusies uz Dienvidameriku, ir kritusies. Tādēļ viņi cītīgi turpina strādāt pie tā lai Dakaru atgrieztu vietā, kur tai ir jābūt – Āfrikā.
WTCC
Pasaules salonautomobīļu čempionātā šosezon ir noticis pagaidām tikai viens posms Kuritibā, Brazīlijā. Iespējams krīze, iespējams prioritāšu maiņa, iespējams cits iemesls, bet šosezon WTCC seriālā ir palikušas tikai 2 rūpnīcas komandas – Chevrolet un BMW. Turklāt BMW komanda savu pārstāvniecību ir samazinājušas no 5 mašīnām līdz 2. Pagājušā gada čempioni gan individuālā vērtējumā, gan konstruktoru kausa ieguvēji SEAT ir pametuši šo seriālu, tiesa gan vēl sniedzot nelielu atbalstu esošajiem braucējiem, kuri brauc ar SEAT. Neilgi pirms čempionāta sākuma par aiziešanu paziņoja arī LADA, kura 2009.gada sezonā ar savu bolīdu Priora sāka uzrādīt pirmos atzīstamos rezultātus. 11. aprīlī bija paredzēts posms Meksikā, taču tas tika atcelts drošības apsvērumu dēļ. Otrais seriāla posms norisinājās Āfrikas kontinentā, Marokas pilsētas Marakešas ielās 1. un 2. maijā.
Salonautomobīļu pasaules čempionāta popularitāte pieaug ar katru gadu. Jau 2009. gada sezonā tika sasniegta rekordliela 430 miljonu skatītāju auditorija.
F1
Mihaels Šumahers (Mercedes GP) ir aizvadījis 4 sacīkstes savā atgriešanās sezonā un ieguvis tikai 10 no iespējamajiem 100 punktiem. Vēl vairāk, septiņkārtējo F1 čempionu katrās šīs sezonas sacīkstēs ir pārspējis daudz jaunākais komandas biedrs Niko Rosbergs. Neskatoties uz to, ko runā aizkulisēs, 41 gadu vecais vācieties apgalvo, ka viss norisinās pēc plāna.
„Jāatzīst, ka sacīkstes Austrālijā un Malaizijā nebija man pārāk veiksmīgas, bet es labi apzinos tā iemeslus”, saka vācietis, kurš bija nevainīgs upuris F. Alonso un Dž. Batona sadursmei Austrālijā un tehniskām problēmām Malaizijā. „Es zinu, kas un kā norisinās F1, un ja ieskatās sīkāk šajās neveiksmīgajās sacīkstēs, man šķiet, ka viss joprojām norisinās pēc plāna. Attīstīties var tikai soli pa solim, un es esmu pārliecināts, ka tā arī notiek”. Mercedes GP komanda ir izveidojusies par īstu vācu komandu, kad Daimler pagājušā gada rudenī iegādājās Brawn GP komandu. Arī McLaren komandas vadītājs Rons Deniss atzīmē, ka viņš ir priecīgs, ka Mercedes beidzot ir ieguvis savu komandu, jo iepriekšējās sezonās Mercedes, kas joprojām piegādā dzinēju arī McLaren, centās izvirzīt savus noteikumus komandas vadīšanā un reizēm bija grūti strādāt.
IRC
IRC rallija kandidāts „Mad Croc Rally Estonia” Otepes apkārtnē, pavisam netālu no Valkas, šogad norisināsies no 16. līdz 18. jūlijam. Rallija organizatori ir pazīstamie sportisti Urmo Āva un viņa komandas biedrs Silvers Kuts. „Mūsu mērķis ir piesaistīt preses un līdzjutēju uzmanību. Citādi nav iespējams rīkot šādus pasākumus visaugstākajā kvalitātē.” Organizatoru mērķis ir noorganizēt ralliju visaugstākajā līmenī, lai varētu kvalificēties IRC čempionāta posma rīkošanai. Ir plāns arī piesaistīt Pasaules čempionāta dalībniekus, lai piedāvātu viņiem iespēju izmēģināt spēkus pirms Somijas posma. Pašlaik norisinās pārrunas ar Peteru Solbergu, jo arī viņa viens no galvenajiem sponsoriem ir enerģijas dzēriens „Mad Croc”. Tiek plānoti 12 ātrumposmi, ar kopējo garumu 188 km. Ļoti interesants fakts, kas varētu piesaistīt arī daudzus Latvijas līdzjutējus ir, ka tiek plānots pilsētas ātrumposms, kurš šķērsos valstu robežas un norisināsies arī Latvijas teritorijā, Valkā.
WRC
Ford rūpnīcas komandas pilots Jari-Mati Latvala piedalīsies šīgada Nirburgringas 24 stundu sacīkstēs 15. un 16. maijā. Latvala, kurš pasaules rallija čempionātā piedalās ar Ford Focus RS WRC automobili, savās pirmajās asfalta sacīkstēs slēgtā trasē piedalīsies ar Ford Focus RS, kuru sacīkstēm ir sagatavojuši Ķelnes Univeristātes studenti.
Pēc pirmajiem testiem Latvala atzina: „Nirburgringas „Ziemeļu lokam” (Nordšlaifei) ir baisa reputācija un tagad, kad esmu izbraucis visus tās līkumus, es apzinos tam iemeslus. Tie pieprasa maksimālu koncentrēšanos un man tā bija aizraujoša pieredze. Sacensības nebūs nekāda atpūta, taču ir teiciens, ka atpūta ir darba maiņa. Drīz mēs uzzināsim kāda veida atpūta tā būs. Es gaidu sacensības ar lielu nepacietību. Man ir ļoti labs iespaids par sagatavoto automašīnu. Esmu pieradis pie sava rallija pilnpiedziņas Focus, taču es biju neviltoti pārsteigts par šī priekšpiedziņas Focus labo saķeri ar ceļu.”
Latvalam, kuram iemīļotākie segumi ir grants un sniegs, 24 stundu sacīkstes Nirburgringā būs lieliska iespēja sagatavoties nākamajiem asfalta rallijiem Bulgārijā, Vācijā, Francijā un Spānijā. „Ar katru nobraukto kilometru, Jari-Mati pieredze uz šī seguma tikai pieaugs”, saka Žērārs Kvinns, Ford Eiropas autosporta šefs. „Tā viņam lieti noderēs, kad būs jāpiedalās nākamajos viltīgajos asfalta rallijos šosezon.”
Latvalas komandas biedri būs pieredzējuši autošosejas piloti – Anja Vasserterere, Daniela Šmite un Stefans Šlesaks.
Autors: Mārtiņš Berts
|