Ar ralliju „Latvija 2010” noslēdzies 2010. gada Latvijas rallijsprinta čempionāts. Pēdējā posmā pie uzvaras tika Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Subaru Impreza”) 4WD+ klasē, Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza”) 4WD klasē, Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact”) 1600+ klasē, Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”) 1600 klasē un Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”) ROAD klasē. Neraugoties uz izstāšanos, čempionu titulu 1600+ grupā ieguva Uldis Briedis/Monvids Austrums („Renault Clio”). Komandu vērtējumā gan posmā, gan kopvērtējumā labākā „Quattro Ledlauži”.
Latvijas rallijsprinta čempionāta pēdējais posms „Latvija 2010” sākās ar pārsteigumu – pirmajā asfalta ātrumposmā Jūrmalā labāko rezultātu uzrādīja Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza”). 4WD klases jaunajiem čempioniem šis bija pirmais starts 4WD+ klasē. Sacīkšu turpinājumā pārsteiguma autori gan bija spiesti izstāties dzesēšanas defekta dēļ. Kā nākamie līderpozīcijā nonāca Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO VI”). Taču Kuldīgas pilsētas ātrumposmā ekipāža saņēma pusminūtes sodu par ātruma slāpētāja nepareizu veikšanu, vadību atdodot Arvim Arumam/Arnim Krasovskim („Subaru Impreza”). Arums izrādījās ātrākais arī abos pēdējos ātrumposmos un izcīnīja otro uzvaru pēdējās trīs sacīkstēs. Otrajā vietā ierindojās priekšas piedziņas automašīnu speciālists Zigurds Kalniņš kopā ar stūrmani Ģirtu Dombrovski, debitējot pie „Mitsubishi EVO” stūres. Tikai pēdējā „dopā” no otrās uz trešo pozīciju atkrita Nauris Berķis/Arvis Piķis („Mitsubishi EVO”), tomēr tas neliedza ekipāžai kļūt par 2010. gada vicečempioniem. Trešie kopvērtējumā Arums/Krasovskis.
Tikai 1600+ klasē pirms pēdējā posma vēl nebija zināmi čempioni. Cīņa starp Ulda Brieža/Monivda Austruma („Renault Clio”) un Kaspara Brenča/Armanda Ziemeļa („Honda Civic Type-R”) ekipāžām tika atrisināta jau otrajā ātrumposmā. Apmēram „dopa” vidū ar nolauztu riteni ceļa malā palika Briedis un Brencim, kurš startēja minūti vēlāk, lai kļūtu par čempionu, vajadzēja savā tempā vienkārši sasniegt finišu. Tomēr dažus kilometrus vēlāk ekipāža piedzīvoja smagu avāriju, asā labajā līkumā noskrienot no ceļa kokos. Lai arī uzreiz pēc negadījuma abi ekipāžas dalībnieki nesūdzējās par būtiskām veselības problēmām, vēlāk drošības nolūkos abi tika nogādāti slimnīcā. Negaidītie notikumi nozīmēja, ka par čempioniem otro sezonu pēc kārtas kļuvuši Briedis/Austrums. „Latvijā 2010” savu pirmo uzvaru rallijsprintā izcīnīja Normunds Orlovs/Jānis Kollis („BMW Compact”), kopvērtējumā paceļoties uz otro pozīciju. Otrie posmā Jānis Berķis/Edgars Čeporjus („Ford Fiesta”), bet trešais 16 gadus vecais Ralfs Sirmacis („Renault Clio”) ar stūrmani Māri Kulšu. Kopvērtējuma bronza Brencim.
4WD grupā kārtējo neveiksmi piedzīvoja 2009. gada čempioni Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”), kuri, esot vadībā, pusass defekta dēļ izstājās pēc otrā ātrumposma un šosezon spiesti samierināties ar bronzas medaļām. Sacīkšu turpinājumā ar dažādām tehniskām ķibelēm saskārās arī pārējās ekipāžas. Kā pirmie finišu sasniedza Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza”), kļūstot par vicečempioniem. Rallijā „Latvija 2010” otrie Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90”), uzvarētājiem zaudējot tikai piecas ar pusi sekundes. Pirmo reizi trijniekā finišēja Roberts Lukss/Deivids Jansons („Audi 80”). Kā zināms, klases čempionu godā šosezon Ali Jansons/Ivars Krievs.
1600 klasē, nestartējot 2010. gada čempionu ekipāžai Nauris Bruņinieks/Agnese Ozoliņa („VW Golf II”), uzvaru sacīkstēs izcīnīja Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf II”). Iepriekšējo reizi kurzemnieki bija uzvarējuši pirms diviem gadiem. Otrajā vietā Arvo Himičs/Gints Lasmanis („VW Golf II”), bet trešie Emīls Skaidrais/Edgars Grīns („Toyota Corolla”), kuri ar šo rezultātu nodrošināja sudraba medaļas kopvērtējumā. Trešie gada kopvērtējumā Raivis Ozoliņš/Jānis Veilands („Honda CRX”), kuri „Latvijā 2010” izstājās motora defekta dēļ.
„Road” klasē ar uzvaru, sesto šogad, sezonu noslēdza čempionu ekipāža Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”). Atgādināsim, ka trīs iepriekšējās sezonas šis duets bija vicečempionu godā (Freibergs vēl arī ceturto reizi ar citu stūrmani). Pēdējā posmā otrie Elmārs Tikums/Arnis Modris („Subaru Impreza”), bet trešie Kaspars Borgs/Andris Pāpe („Opel Vectra”). Kopvērtējumā otro pozīciju izcīnīja Borgs/Pāpe, trešajā vietā atstājot Armandu Lazdiņu/Itaru Siliņu („Subaru Impreza”), kuri sestdien sasniedza tikai piekto rezultātu.
„4WD Open” kausa izcīņā gan posma, gan kopvērtējuma uzvarētāju godā Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO X”). „2WD Open” klasē posmā ātrākie Kaspars Īle/Zita Īle („VW Golf III”), bet kopvērtējumā labākie Ivars Norberts/Imants Šķērstens („BMW M3”). „Klasikas kausā” pārliecinoši uzvarēja publikas mīluļi Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš („Toyota Corolla”), bet kopvērtējumā pirmais Norberts. Ātrākais no junioriem atkal bija Mārcis Ķenavs, bet uzvaru kopvērtējumā jau bija nodrošinājis Jānis Junkers („VAZ 2108”).
Komandu ieskaitē „Latvijā 2010” labākā bija kopvērtējuma uzvarētāja „Quattro Ledlauži” (piloti Ints Jeršovs, Didzis Blūms, Māris Freibergs, Armands Lazdiņš). Kopvērtējumā otrā „Arsenal – R1” (Mareks Švarcs-Švampāns, Miks Ernstsons, Nauris Bruņinieks, Aleksandrs Grīva). Trešo vietu dramatiskā cīņā ar vēl sešām vienībām izcīnīja „Auto Moto Rallija komanda” (Emīls Skaidrais, Jānis Patmalnieks, Raivis Ozoliņš, Kaspars Breijers).
LAF SAK preses dienests Foto: rallyemotions.lv
|