Lieliskos laika apstākļos 4. maijā Biķernieku trasē tika atklāta jaunā autošosejas sezona. Biķerniekos vienlaikus norisinājās vēsturisko auto šosejas „Dzintara Aplis” 1. posms un autošosejas čempionāts Nacionālajā un Volgu klasē. Uz starta līnijas stājās 60 dalībnieki, no kuriem visvairāk – 21 – startēja Volgu klasē.
Savu pirmo uzvaru VAZ 1600 klasē desmit braucēju konkurencē izcīnīja septiņkārtējais rallija čempions Ivars Vasaraudzis, kurš pirmajā braucienā finišēja otrais, savukārt otrajā par nepilnu sekundi svinēja uzvaru. Vissīvākā spēkošanās Vasaraudzim sanāca ar vēl vienu rallija braucēju Gintu Bremzi, kurš uzvarēja pirmajā braucienā, taču otrajā braucienā saņēma sodu par Jura Dambja izstumšanu no trases un kopvērtējumā palika otrais. Trešo vietu šajā klasē izcīnīja Pēteris Laipnieks.
VAZ 1300 klasē uzvaru svinēja Mārtiņš Lagzdiņš, lai gan abu braucienu kopsummā punktu skaits bija vienāds ar Pēteri Ziemani. Trešo vietu savā debijas sacīkstēs izcīnīja rallija braucējs Matīss Mežaks.
Visplašāk pārstāvētajā – Volgu - klasē uzvaru izcīnīja 2011. gada „Dzintara Volgas” kausa ieguvējs Antons Dolgopolovs, kurš pārliecinoši uzvarēja abos braucienos, aiz sevis atstājot vēl vienu pieredzējušu Volgu klases braucēju un pagājušā gada kausa ieguvēju Andreju Pauperu. Trešais finišēja Ivars Janeks. Jāpiezīmē, ka šādi rezultāti tika ieskaitīti arī Latvijas čempionāta ieskaitē Volgu klasē. Diemžēl no cīņas pirmajā braucienā, atrodoties otrajā pozīcijā, bija spiests izstāties kvalifikācijas 3. vietas ieguvējs Ainārs Šēnfelds.
Sīvas un skatāmas cīņas norisinājās Latvijas čempionātā Nacionālajā klasē, kur spēkiem mērojās trīs līdzvērtīgi pretinieki – Jānis Vanks, Uldis Timaks un Lauris Vīgants. 14 braucēju konkurencē uzvaru svinēja Jānis Vanks, kuram kopvērtējumā bija vienāds punktu skaits ar Uldi Timaku, taču pirmajā braucienā uzrādītais ātrākais apļa laiks viņam deva uzvaru. Trešā vieta šoreiz Laurim Vīgantam, taču sezonas sākums liecina par aizraujošām cīņām arī turpmākajā sezonā. No sacīkstēm dzinēja defekta dēļ pirmajā braucienā izstājās viens no sacīkšu favorītiem – pagājušā gada Nacionālās klases čempions Igors Zubkovs.
Formula Mondial klasē pārliecinoši uzvarēja igaunis Jāks Kūls (Jaak Kuul). Viņš arī bija ātrākais absolūtajā vērtējumā starp visām formulām. Aiz sevis Mondial klasē viņš atstāja lietuvieti Albertu Pundi (Albertas Pundys). Trešais šajā klasē palika latvietis Indulis Rukuts. Formulu Easter klasē vienādu punktu skaitu izcīnīja Andris Griķis un Ivars Krūmiņš, taču par noteicošo kļuva otrajā braucienā izcīnītā trešā vieta un uzvara palika Andra Griķa rokās. Trešo vietu šajā klasē izcīnīja Dmitrijs Porohovs.
Uz starta stājās arī līdz šim Latvijā neredzētās „Mit-Jet” automašīnas. Šoreiz ar katru no automašīnām brauca tikai viens pilots, tāpēc pēc nobrauktas pus distances – 8 apļiem – tika veikta braucēju maiņas simulācija. „Mit-Jet” sacīkstēs pus distancē notiek braucēju maiņa, līdzīgi kā Lemānas 24 stundu sacīkstēs. 16 trasē aizvadīto apļu laikā ātrākā starp pieciem dalībniekiem šoreiz pārliecinoši uzvarēja autosportiste Karlīne Štāla, par 25 sekundēm apsteidzot krievu pilotu Rubenu Šumejevu (Ruben Shumeev).
Nākamais „Dzintara Apļa” kausa izcīņas posms tiks aizvadīts 12.maijā Pērnavā, Igaunijā.
Organizatori saka lielu paldies sacensību atbalstītājiem – akumulatoriem „YUASA”, motoreļļām „Motul”, „Cono Sur” vīniem, „Davanuserivss.lv”, kā arī informatīvajiem atbalstītājiem „Rīga Radio” un autosporta portālam „Go4speed.lv”.
Par sacīkstēm „Dzintara Aplis” „Dzintara Aplis” ir vēsturisko automašīnu kausa izcīņa autošosejā VAZ, Volgu un Formulu klasēs. „Dzintara Aplis" ir vēsturisko sacensību „Dzintara Volga" turpinājums, kas šogad noritēs 8 posmos. Visplašāk pārstāvētā ir Volgu klasē, kurā šobrīd dalību ņem vairāk nekā 20 vēsturiskā automašīnas.
Foto: Valdis Zāgeuss, Go4speed.lv
|